به گزارش آوای نشاط، «محمدرضا منصوری»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در خصوص هزینه‌های هنگفتی که برای طراحی و تولید خودروهای داخلی صرف شده است، گفت: اینکه خودروسازان خیلی گران کار کردند و بهره‌ور نبودند و زیان‌ده بودند قطعا صحیح است اما در بحث دقیق هزینه‌ها، تحقیق تفحص مجلس دنبال آن است مشخص کند نحوه هزینه‌کردشان چگونه بوده است.

وی در خصوص نظارت‌ها بعد از احراز شدن تخلفات خودروسازان اظهار کرد: شرکت‌های خودردوسازی‌ ما زیان‌ده هستند و خیلی گران اداره شدند، این بر همه مردم مشخص است. بعد از تفحص مجلس، سازمان بازرسی و تعزیرات هم می‌توانند وظایف خود را انجام دهند. در کل عملکرد خودروسازی‌ها در طول 40  ساله پس از انقلاب مناسب نبوده است.

منصوری در خصوص بازداشت مدیرعامل ایران خودرو گفت: دستگاه قضایی وقتی خودش ورود پیدا کرده فکر می‌کنم تا چیزی مشخص نشده صحبتی نشود بهتر است؛ زیرا دستگاه قضایی‌ کار خودش را انجام می‌دهد و گزارش خود را اعلام می کند. قطعا از سوی دستگاه قضایی عملکرد خودروسازی‌ها بررسی می‌شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گران اداره شدن خودروسازی‌ها را در افزایش قیمت خودروها موثر دانست و تاکید کرد: دقیقا افزایش قیمت‌ها به خاطر حیف و میل‌ها و گران اداره شدن بوده که به عنوان یک بازار انحصاری می‌توانست خیلی سودده و بهره‌بر باشد اما می‌بینیم که زیان‌ده هستند.

وی ارزان شدن خودرو را قریب‌الوقوع قلمداد کرد و گفت: قطعا تقاضای کاذب در بازار کم می‌شود چون دلال‌ها وقتی می‌بینند سود زیادی نمی‌بینند حضورشان کمتر می‌شود.

منصوری مشکل اصلی کشور ما را اقتصاد دانست و بیان کرد: اول باید اقتصاد درست شود بعد صنعت. اقتصادی که 4 درصد سود بانکی می‌دهد و تورم دارد و دلارش را ثابت نگه می‌دارد، هر اقتصادی در دنیا باشد ورشکست می‌شود. 24 درصد سود سالیانه و 50 درصد تورم و نرخ دلار ثابت یعنی ورشکستگی اقتصادی برای هر کشوری.

*برنا