کد خبر: ۳۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
گروهی از حامیان معترضان هنگ‌کنگی با برپایی تجمعی در شهر ملبورن همبستگی خود را با این معترضان اعلام و به سرکوب شدن آنها اعتراض کردند.

به گزارش آوای نشاط، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس استرالیا، امروز (شنبه) بیش از ۱۰۰ تن در برابر ساختمان کتابخانه ایالتی در خیابان سوان نفتون شهر ملبورن به منظور اعلام همبستگی با معترضان هنگ‌کنگی تجمعی را برپا کردند. از جمله شرکت کنندگان این تجمع اعضای جامعه اقلیت اویغور، تبتی و ویتنامی تبار شهر ملبورن بودند. این تجمع کنندگان پرچم‌ها، پوسترها و پلاکاردهای با مضامین حمایت از معترضان هنگ‌کنگی و اعتراض به دولت حاکم بر این منطقه به نمایش گذاشته است.

یک سخنران جدید این تجمع گفت: سکوت کردن در برابر این وضعیت برابر است با چراغ سبز نشان دادن به دیکتاتوری.

او تصریح کرد: هرگز هنگ‌کنگ را تسلیم نکنید، ما حامی شما هستیم، برای آزادی و دموکراسی بجنگید.

این در حالی است که گروهی از معترضان مخالف با آنها نیز شروع به شعار دادن علیه این تجمع کنندگان کردند اما پلیس استرالیا آنها را از محل تجمع دور ساخت.

در عین حال جمعه شب نیز تجمع مشابهی در این محل برگزار شده بود که رسانه‌ها خبر از بروز درگیری در این تجمع با ورود ده‌ها معترض حامی چین به این محل دادند.

ویدیوهایی در رسانه‌های اجتماعی انتشار یافتند که در آنها گروه‌های معترضان مخالف و حامی چین در شهر ملبورن با یکدیگر درگیر شده بودند در حالی که پلیس آنها را از یکدیگر جدا می‌ساخت. برآورد شد در این تجمعات بالغ بر هزار تن شرکت کردند.

یک سخنگوی پلیس استرالیا گفت: ما به حق جوامع اقلیت برای ابراز دیدگاه‌هاشان به صورت قانونی و صلح آمیز احترام می‌گذاریم اما اقدامات قانون شکنان و رفتارهای خشونت آمیز و ضد اجتماعی را تحمل نخواهیم کرد.

براساس این گزارش، یک راهپیمایی در حمایت از چین در شهر سیدنی استرالیا برگزار شد ویدیوهای این راهپیمایی نشان می‌دادند که صدها تظاهر کننده در حالی که به سمت ساختمان شهرداری حرکت می‌کردند سرود ملی چین را خوانده و شعار "زنده باد چین" سرمی‌دادند. تجمعات دیگری نیز در شهرهای بریزبین و آدلاید برپا شد.

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: