کد خبر: ۳۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت:مرز خسروی به عنوان مرز زائری محسوب شده و دیگر عوارض خروج از کشور ندارد.

به گزارش آوای نشاط، محمد ابراهیم الهی تبار درستاد اربعین حسینی استان کرمانشاه گفت:پیش بینی می‌شود روزانه حدود ۶۰ هزار نفر می‌توانند از ۵۸ ورودی (گیت) تردد در مرز خسروی وارد عراق شوند لازم است فاصله هزار متری خروجی مرز خسروی تا ورودی کشور عراق مسقف و مجهز به خنک کننده شود تا تردد زائران برای تردد از این مسیر دچار سختی نشوند.

الهی تبار با بیان اینکه زائران ۱۸ استان کشور از مسیر کرمانشاه به سمت عتبات عالیات خواهند رفت افزود: از این میان زائران هفت استان به سمت مرز خسروی هدایت می‌شوند که البته تنها می‌توان خودرو‌های عمومی را اجبار به تعیین مقصد کرد.

وی ادامه داد: از سه راهی نصرآباد به سمت مرز خسروی اجازه تردد خودرو‌های شخصی داده نمی‌شود و لازم است برای جابجایی مناسب زائران وسایل نقلیه عمومی به اندازه کافی تامین و در این مکان مستقر شود.

خسروی تا بغداد پایتخت عراق ۱۸۷، کربلا ۲۹۳، کاظمین ۲۰۳، سامرا ۲۲۰ و نجف ۳۶۲ کیلومتر فاصله دارد در حالی که فاصله مهران، چذابه و شلمچه تا کربلا به ترتیب ۳۰۰، ۴۵۸ و ۵۵۲ کیلومتر است.

آئین معنوی راهپیمایی اربعین حسینی امسال از اواسط مهر ماه آغاز و در روز ۲۸ مهر (اربعین) به اوج می‌رسد.

انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: