کد خبر: ۳۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
لاریجانی:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام ایران باعث شد تا انگلیسی‌ها دریابند شرایط امروز ایران شرایط گذشته نیست که با دسیسه بتوانند قدرت نمایی کنند و مجبور شدند از سرقت دریایی خود دست بردارند.

به گزارش آوای نشاط، در ابتدای جلسه علنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی با اشاره به آزادسازی نفتکش ایرانی گفت: در روزهای گذشته ایستادگی و صلابت ملت ایران جلوه ای از جلوات خود را نشان داد و انگلیسی‌ها فهمیدند شرایط امروز ایران شرایط گذشته نیست که با دسیسه بتوانند قدرت نمایی کنند و مجبور شدند از سرقت دریایی خود دست بردارد.

وی ادامه داد: آنها در گذشته با همکاری آمریکایی‌ها کودتای ۲۸ مرداد را سازمان داده بودند تا حکومت ملی مصدق را سرنگون کنند و دولت دست نشانده پهلوی را برای چند دهه بر ایران مسلط سازند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شرایط آن روز را مقایسه کنید با قدرت و هیمنه امروز ایران که در یک اقدام ایذایی و دزدانه مجبور شدند از اقدام خود عقب نشینی کنند.

وی تصریح کرد: این قدرت را انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و رهبری داهیانه آیت الله خامنه ای و ایستادگی ملت فراهم نمود.

آمریکا با استیصال آخرین تیر‌های شکسته خود را رها می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: آمریکا که آن روز با کمک ایادی خود توانست کودتا در ایران راه بیندازد، امروز با استیصال کامل، آخرین تیرهای شکسته خود را رها می کند.

لاریجانی تصریح کرد: برای این کشور که ادعای ابرقدرتی می کند خجالت آور است. وزیر امور خارجه ایران، وزارت اطلاعات و صدا و سیما را تحریم می نماید، مثلا این اقدامات قدرت شما را نشان می دهد یا بیچارگی و درماندگی شما را؟ اقدامات شما چه تأثیری دارد؟

وی گفت: اگر فکر می‌کنید این کارها قدرت نمایی است، بدانید همه ملت ایران در مقابل شما ایستاده اند، همه را تحریم کنید تا بفهمید هیچ حادثه ای رخ نمی دهد.

رئیس مجلس تأکید کرد: مردم آمریکا متأسفانه گرفتار رهبران «دن‌کیشوتی» شده‌اند که با توهمات و خیالات صحنه بین المللی را برای ارضای خود ترسیم می نمایند. از فرط توهم دچار تناقض گویی های ابلهانه گردیده اند، از یک طرف می گویند ما آماده مذاکره هستیم و واسطه می فرستند و از طرفی وزیر خارجه را تحریم می کنند.

لاریجانی افزود: مقامات آمریکا عوام هستند، تاریخ هم نمی دانند. اخیرا آقای جان هوک اظهارنظری در مورد کودتای ۲۸ مرداد کرده است که نشان می‌دهد چقدر با تاریخ بیگانه است. او گفته است اصلا آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد نقش نداشت و رهبران سیاسی مذهبی ایران حکومت ملی را سرنگون کردند.

رئیس مجلس اظهارداشت: فراموش کرده اند که برای وزیر امور خارجه اسبق آمریکا آنقدر موضوع روشن بود که در مورد کودتای ۲۸ مرداد از ملت ایران عذرخواهی نمود.

وی با بیان اینکه ملت ایران در مکتب علوی رشد یافته و اهل مجاهدت است تا عزتمندانه زندگی کند، گفت: این ملت شرف و ایرانیت خود را به هراج نمی گذارد و با مقاومت خود آمریکا را پشیمان می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در ابتدای نطق پیش از دستور خود ولادت امام هادی (ع) را به ملت ایران و نمایندگان تبریک گفت و اظهار داشت: امیدواریم حجاج عزیز با پایان اعمال حج با سلامتی و اعمال مقبول به وطن خود بازگردند.

لاریجانی عید سعید غدیر را نیز به همه مسلمانان و ملت ایران تبریک گفت و بیان داشت: حادثه غدیر نقطه عطف در تاریخ اسلام است که توسط ۱۱۰ صحابی روایت شده است و از مسلمات است. رسول الله در چنین روزی خطبه مهمی را ایراد فرمودند و در فرازی از آن فرمودند خداوند به من چنین وحی کرد «ای پیامبر ابلاغ کن آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده درباره علی یعنی خلافت علی ابن ابی طالب و اگر انجام ندهی رسالت او را نرسانده ای و خداوند تو را از مردم حفظ می کند» و فرمود «ای مردم من در رساندن آنچه خداوند بر امر کرده، کوتاهی نکردم و من سبب نزول این آیه را برای شما بیان می کنم.»

وی ادامه داد: حضرت رسول فرمودند جبرییل سه مرتبه بر من نازل شد و از طرف خداوند سلام پروردگارم را رساند و من را مامور کرد در این اجتماع به پا خیزم و بر هر سفید و سیاهی اعلام کنم علی ابن ابی طالب برادر من و وصی من و جانشین من بر امتم و امام بعد از من است و نسبت او به من همانند هارون به موسی است. جز اینکه پیامبری بعد از من نیست و او صاحب اختیار شما بعد از خداوند و رسولش است.

لاریجانی ابراز امیدواری کرد مسلمانان در مکتب علوی راه رستگاری را یافته و عزت خویش را بازیابند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز سالروز بازگشت سرافرازانه آزادگان عزیز به میهن اسلامی است. آزادگان مجاهد عزتمندانه زیستند و آبروی ملت مجاهد ایران را به بهترین نحو حفظ نمودند و همیشه مجاهدت های آنان در خاطر ملت ایران باقی خواهد ماند و عزیز و سرافراز هستند وخواهند بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز جنگ ۳۳ روزه گفت: این جنگ با مقاومت جانانه ملت رشید لبنان و حزب الله قهرمان سیلی محکمی به صهیونیست ها و آمریکا زد. این پیروزی را به رهبر مجاهد حزب الله جناب آقای سیدحسن نصرالله  و صدیق گرامی آقای نبی بری تبریک عرض می کنم.

لاریجانی تصریح کرد: جنگ ۳۳ روزه پرونده توهمی خاورمیانه جدید را که آمریکایی ها طراحی کرده بودند به پروژه خاورمیانه مقاومت تبدیل کرد که ثمرات آن در کل منطقه منتشر گردید.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: