کد خبر: ۳۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
وکیل دولت هند به دادگاه عالی این کشور خبر داده که دولت درنظر دارد ظرف چند روز آینده محدودیت‌های اعمال شده در کشمیر را لغو کند.

به گزارش آوای نشاط، در حالی که انتقادهای بین‌المللی از تصمیم جنجالی هند برای لغو وضعیت خودمختاری «جامو و کشمیر» ادامه دارد، یک وکیل دولت «نارندرا مودی» به دادگاه عالی هند خبر داده که «محدودیت‌ها» در کشمیر طی چند روز آینده برداشته خواهند شد.

خبرگزاری «رویترز» امروز جمعه گزارش داد، دولت فدرال هند در پاسخ به شکایت از اقدامات دولت این کشور برای مسدود کردن شبکه‌های مخابراتی و اینترنت در کشمیر، از برداشته شدن این «محدودیت‌ها» تا چند روز آینده خبر داد.

انتشار این خبر در حالی صورت گرفته که چهاردهم مرداد ماه وزیر کشور هند در پارلمان، خبر لغو وضعیت خودمختاری ایالت جامو و کشمیر و پایان دادن به بند ۳۷۰ قانون اساسی هند را اعلام کرد و نخست وزیر هند هم با ادعای اینکه تغییر وضعیت قانونی در کشمیر، این منطقه را از «تروریسم و جدایی‌طلبی» آزاد می‌کند، دستورالعمل لغو خودمختاری این منطقه را امضا کرد .

طبق گزارش رویترز، قبل از اینکه تصمیم دولت هند برای لغو خودمختاری جامو و کشمیر اعلام شود، محدودیت‌های اعمالی شده دولت فدرال هند در کشمیر آغاز شده بود و این موضوع سبب شد که سردبیر یک روزنامه با رجوع به دادگاه عالی هند از قطع خطوط تلفن و اینترنت شکایت کند.

قرار بود دادگاه عالی هند جلسات بررسی این شکایت را با حضور شاکی و متشاکی (دولت هند) بررسی کند.

«توشار مهتا» وکیل دولت هند در جلسه دادگاه عالی این کشور خبر داده که محدودیت‌های اعمالی شده در کشمیر تا چند روز آینده برداشته خواهد شد.

این نماینده دولت هند به زمان دقیق رفع محدودیت‌ها در کشمیر اشاره نکرده است؛ محدودیت‌هایی که بنا بر برخی گزارش‌ها مشکلات زیادی برای شهروندان کشمیری ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس
برچسب ها: آوای نشاط ، هند ، کشمیر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: