کد خبر: ۳۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۱
امیر دریادار" خانزادی" با هشدار به قدرت های فرامنطقه ای گفت: دوران جولان و نمایش ریاکارانه در خلیج فارس پایان یافته و دشمنان باید هرچه سریعتر این منطقه را ترک کنند.

به گزارش آوای نشاط، امیر دریادار" خانزادی" چهارشنبه شب در آیین اختتامیه مسابقات بین المللی غواصی عمق نظامیان در کیش با اشاره به اینکه اکنون ملت های آزاد منطقه هوشیارتر از همیشه به منافع شان آگاه هستند افزود: دشمنان منطقه، آمریکا، انگلستان، رژیم صهیونیستی و ایادی آن ها باید بدانند جبهه‌ مقاومت اسلامی دریایی در حال شکل‌گیری و انسجام است و دوران به تاراج بردن سرمایه های منطقه به پایان رسیده لذا تاراجگران باید هرچه سریعتر از منطقه خارج شوند در غیر این صورت خروج خفتباری را تجربه خواهند کرد.

وی گفت: امروز ملت های آزاد منطقه هوشیارتر از همیشه به منافع‌شان آگاه هستند و نتیجه آن همراهی، همدلی و ائتلاف‌سازی برای برخورداری جمعی از منافع دریایی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به ضرورت حفظ صلح و امنیت در منطقه اضافه کرد: صلح و امنیت جمعی در دریا نیازمند دوستی، همکاری، همدلی و فهم مشترک از محیط دریایی است و این درحالیست که برخی قدرتهای استکباری از درک این موضوع عاجزند و متاسفانه دریا را برای زورگویی و تحمیل ترتیبات امنیتی نامشروع مورد بهره برداری قرار می دهند.

امیر دریادار خانزادی با اشاره به این نکته که حضور در دریا و ایفای نقش در آن مستلزم برخورداری از دانش، تعهد و قدرت و رفتن به ژرفای آن است ،خطاب به نیروی دریایی گفت: دریا عرصه ای سخت و پرخطر و دارای بالاترین سطح پیچیدگی و دشواری است که بهره برداری از آن با مهارت و شجاعت شما غواصان نیروی دریایی دست یافتنی می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امنیت موضوعی اتفاقی نیست یادآوری کرد: این امر با اهتمام ویژه در دریاها و اقیانوس ها، مراقبت های شبانه روزی، مواجهه با دشمنی ها و بازیهای سیاسی دشمنان ، ایثارگری در راه میهن اسلامی محقق شده و دستاورد آن : حفظ امنیت ملی و جمعی در منطقه و جهان ایجاد بستری امن برای توسعه ملی در زیر فشار تحریم ها، امنیت دریاهای کشور و منطقه است که زمینه مشارکت فعالانه برای دستیابی به امنیت جمعی در دریاهای آزاد را فراهم کره است.

امیر دریادار خانزادی با اشاره به برگزاری مسابقات غواصی ارتش های جهان با کشورهایی از چهاره قاره ، افزود: فارغ از دشمنی های بی فرجام و تلاش های مذبوحانه دشمنان، شاهد نمایشی غرورآفرین و غیرتمندانه از تیم های غواصی نظامی از ۴ قاره جهان در قلب خلیج فارس یعنی جزیره زیبای کیش بودیم؛ منطقه ای که با وجود نمایش فریبکارانه استکبار از همیشه امن تر و پایدار است.

وی گفت: کشورهای حاضر در مسابقات به عنوان سفیران صلح و امنیت کشورهایشان سطح بالایی از رقابت دوستانه و همافزا را به نمایش گذاشتند و نشان دادند امنیت جمعی موضعی است که باید به صورت جمعی برای دستیابی به آن تلاش کرد و سطح مهارت را بالا برد و دانش و آگاهی را به اشتراک گذاشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دریا فرصتی بزرگ برای همکاری با دوستان و بهره مندی از همه‌ی برکاتی است که در آن نهفته است، مسابقات بین المللی نظامی غواصی عمق، تداعی کننده همکاری، تعامل و دوستی بین کشورهای شرکت کننده است.

امیر دریادار خانزادی یادآوری کرد: دریا فرصتی بزرگ برای پیشرفت ملت ها و بهره مندی از منافع آن است. این پیشرفت مرهون وجود صلح و امنیت پایدار است که با وجود نیروهای دریایی برقرار می‌شود و به میزان زیادی به وجود مردانی وابسته است که آگاهانه و برخوردار از تعهد، ایمان، دانش، تجربه، مهارت و شجاعت آن را محقق می‌نمایند.

وی همچنین به برگزاری مسابقات نظامی بین المللی اشاره کرد و افزود: اکنون که بیش از ۱۰ سال از آغاز به کار این مسابقات دریایی می گذرد، می توان تغییر را در ابعاد مختلف آن احساس کرد. تعامل زیادی در سطوح مختلف برقرار شده است. ستادها، فرماندهان، افسران، درجه داران، کارکنان و مجموعه های مختلف نیروهای مسلح کشورهای شرکت کننده بیش از پیش درکنار هم قرار گرفته اند و تعامل سازنده ای برقرار شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: این پیشرفت را مدیون توجهات ،تلاش و اقدامات همه مسئولان و کارکنانی هستیم که مشتاقانه و مسئولانه در جهت تحقق هدف مشترک یعنی تعامل و رقابت دوستانه برای دست یابی به سطحی بالاتر از مهارت و تجربه که متضمن همکاری جمعی برای رسیدن به امنیت دریایی با استفاده از ظرفیت این مسابقات است گام برداشته اند.

فرمانده نیروی دریایی در پایان از همکاری منطقه آزاد کیش از چهارمین دوره مسابقات بین المللی غواصی قدردانی کرد.

این مسابقات بین المللی با حضور کشورهایی از چهار قاره جهان و به میزبانی نیروی دریایی ارتش از سیزدهم تا بیست و سوم مرداد در جزیره کیش برگزار شد، تیم غواصی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مقام سوم را کسب کرد.

بر اساس رای داوران که چهارشنبه شب در آیین اختتامیه در مجموعه آوای خلیج فارس کیش اعلام شد، در این مسابقات تیم روسیه با امتیاز ۷۴۱۶ ممیز۴صدم، مقام نخست؛ چین با ۴۹۲۲ ممیز۱۹صدم، مقام دوم و جمهوری اسلامی ایران با امتیاز ۴۷۵۴ممیز۸۸صدم، به عنوان سه کشور برتر معرفی شدند.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: