کد خبر: ۳۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
رسانه‌های محلی نروژ روز یکشنبه گزارش دادند که پلیس این کشور پس از دستگیری فرد مظنون به حمله به مسجدی در حومه اسلو و در بازرسی محل سکونت او، جسد زن جوانی را پیدا کرده که مطابق شواهد به قتل رسیده است. احتمال می‌رود این زن توسط فرد مظنون به قتل رسیده باشد.

به گزارش آوای نشاط، رسانه‌های محلی نروژ روز یکشنبه گزارش دادند که پلیس این کشور پس از دستگیری فرد مظنون به حمله به مسجدی در حومه اسلو و در بازرسی محل سکونت او، جسد زن جوانی را پیدا کرده که مطابق شواهد به قتل رسیده است. احتمال می‌رود این زن توسط فرد مظنون به قتل رسیده باشد.

پلیس نروژ به دلیل در جریان بودن تحقیقات تاکنون درباره انگیزه حمله به مسجد نور خبری منتشر نکرده اما تروریستی بودن این اقدام را یکی از احتمالات ارزیابی می‌کند.

سخنگوی پلیس اسلو می‌گوید تحقیقات درباره فعالیت‌های اینترنتی فرد بازداشت شده و پست‌های اخیر او در شبکه‌های اجتماعی در جریان است.

شامگاه شنبه دهم اوت /۱۹ مرداد، مرد مسلحی پس از شکستن در شیشه‌ای مسجد نور در حومه اسلو توسط یکی از حاضران خلع سلاح و اندکی بعد به وسیله پلیس بازداشت شد.

رسانه‌های محلی به نقل از پلیس، فرد مهاجم را جوانی ۲۰ ساله و شهروند نروژ معرفی کرده‌اند. در جریان این حادثه مهاجم و یکی از حاضران دچار جراحات سطحی شده‌اند.

پلیس نروژ تاکنون درباره انگیزه فرد مهاجم به طور رسمی گزارشی منتشر نکرده ، اما تائید کرده است که او هنگام یورش به مسجد جلیقه ضد گلوله بر تن داشته و دست‌کم سه سلاح گرم و یک چاقو با خود حمل می‌کرده است.

گفته می‌شود هنگام ورود فرد مظنون به مسجد نور سه نفر بیشتر در آنجا حضور نداشته‌اند که 2 نفر خود را نجات داده و نفر سوم که مردی ۷۰ ساله بوده با فرد مهاجم درگیر شده و او را به زمین انداخته است. ظاهرا در این درگیری چند گلوله شلیک شده اما به کسی اصابت نکرده است.

ستایش از حمله‌های تروریستی در نیوزیلند

فرستنده تلویزیونی "TV2" بدون معرفی منبع خاصی گزارش داد که فرد مهاجم ساعتی پیش از حمله به مسجد نور در یک پیام اینترنتی با عبارت‌های ستایش‌آمیزی از حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند یاد کرده است.

در این حادثه که ماه مارس سال جاری رخ داد یک راستگرای افراطی در حمله خونینی به دو مسجد در نیوزیلند ۵۱ نفر را به قتل رساند و ۵۰ نفر را مجروح کرد.

در این پیوند، «ارنا سلبرگ» نخست وزیر نروژ شامگاه شنبه حمله مسلحانه به مسجد نور در حومه اسلو را محکوم و در بیانیه‌ای تاکید کرد که باید امنیت حضور در مسجد، کلیسا و دیگر عبادتگاه‌ها تامین شود. او در این بیانیه به انگیزه احتمالی فرد مهاجم اشاره‌ای نکرده است.

پلیس اسلو روز یک‌شنبه اعلام کرده که حضور نیروهای مسلح پلیس مقابل مسجد و دیگر مراکز اسلامی تقویت می‌شود. یورش به مسجد نور در آستانه عید قربان رخ داد که برای مسلمانان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: