کد خبر: ۳۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
پس از تحمل هفت روز حکومت نظامی سرانجام مردم کشمیر حبس خانگی را شکسته علیه دولت هند به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش آوای نشاط، مردم کشمیر اشغالی که هفت روز در حبس خانگی اجباری قرار داشتند امروز حکومت نظامی را شکستند.

هفتصد هزار نظامی هندی مستقر در منطقه نیز نتوانستند مانع خشم مردم کشمیر شوند و هزاران کشمیری علیه سیاست‌های دولت هند شعار دادند.

مردم کشمیر خواستار بازگشت حالت خودمختاری منطقه شده تصمیم جدید دولت هند در خصوص این منطقه اشغالی را رد کردند.

این تظاهرات گسترده در حالی صورت می‌گیرد که دولت هند برای سرپوش گذاشتن بر حبس خانگی مردم، نه‌تنها سرویس اینترنت بلکه سیگنال تلفن و حتی تلویزیون را نیز در منطقه قطع کرده است.

طبق اعلام منابع میدانی تظاهرات اولیه پس از اقامه نماز جمعه و از روز گذشته آغاز شد ولی اینک سراسر کشمیر اشغالی تبدیل به میدان اعتراض علیه دولت هند شده است.

نظامیان هندی تلاش کردند با شلیک گاز اشک‌آور و استفاده از تفنگ‌های ساچمه‌ای مردم معترض را متفرق کنند ولی تاکنون موفق به سرکوب معترضین نشده‌اند.

یک پلیس هندی در گفتگو با رسانه‌ها اذعان کرد تنها در شهر سرینگر حداقل 10 هزار نفر خود را به محل تجمع اعتراض‌آمیز رسانده و علیه دولت دهلی‌نو شعار سر داده‌اند.

اوضاع کشمیر اشغالی پس از لغو قوانین 370 و 35ای توسط دولت هند که عملاً منجر به تغییر تناسب جمعیت کشمیر و به اقلیت رفتن مسلمانان می‌شد به‌شدت متشنج شده است.

تظاهرات علیه سیاست‌های دولت راستگرای هند در کشورهای مختلف از جمله ایران، پاکستان، برخی کشورهای اروپایی و حتی خود هند نیز انجام شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم
برچسب ها: آوای نشاط ، کشمیر ، هند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: