کد خبر: ۳۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
مقامات هندی اعلام کردند تعداد تلفات سیل و رانش زمین در مناطق مختلف این کشور در یک هفته گذشته به 100 کشته و جابجایی 500 هزار نفر در سه ایالت کارناتاکا،ماهاراشترا و کرالا شده است .

به گزارش آوای نشاط، شبکه خبری "ان دی تی وی" روز یکشنبه اعلام کرد: در ایالت کرالا واقع در جنوب هند، دولت ایالتی به ارتش دستور داده است تا از طریق هوا به مناطق سیل زده غذا و آب آشامیدنی انتقال دهد.

در این ایالت بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مناطق سیل زده تخلیه شده اند و ۳۰ نفر نیز بر اثر وقوع سیل جان خود را از دست داده اند.

درایالت های کارناتاکا و ماهاراشترا نیز ا ۸۰ نفر جان خود را در سوانح مرتبط با سیل و رانش زمین از دست داده اند.

در ایالت کارناتاکا بیش از ۱۰۰۰ روستا در ۱۷ منطقه تحت تاثیر سیل قرار گرفته اند. تمام مدارس و دانشگاه ها در این ایالت تا یک هفته آینده تعطیل شدند.

بارندگی های شدید همچنین سبب ایجاد اختلال در حرکت قطار ها شده در کارناتاکا شده است.

در ایالت کرالا که در مجاورت کارناتاکا قرار دارد، در سه روز گذشته ۵۷ نفر به دلیل وقوع سیل کشته شده اند. بارندگی های امسال یکی از شدید ترین بارندگی ها در یک قرن گذشته در این ایالت بوده است.

ارتش و گروه های امداد و نجات نزدیک به ۱۷۰ هزار نفر را از مناطق سیل زده نجات داده اند.

این درحالی است که سازمان هواشناسی هند نسبت به بارندگی بسیار شدید در یک روز آینده در ایالت کرالا هشدار قرمز صادر کرده است.

در ایالت ماهاراشترا بیش از ۴۰۰ هزار نفر تحت تاثیر سیل قرار گرفته اند. به گفته مقامات در ۹ روز گذشته ایالت مهارشترا ۷۵۸ درصد بیش از سطح معمول شاهد ریزش باران بوده است.

سال گذشته نیز بر اثر سیل در هند در طول فصل بارانی یک هزار و ۲۱۱ نفر جان خود را از دست دادند.

در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۲۰۰ نفر در ایالت های بیهار، بنگال غربی،آسام، ماهاراشترا و اوتار پرادش در جریان حوادث مربوط به سیل کشته شدند.

کشاورزی یکی از بخش های بسیار بزرگ در هند محسوب می شود و بلایای طبیعی از جمله سیل و خشک سالی می تواند بر اقتصاد این کشور بسیار تاثیر بگذارد.

زندگی بیش از ۶۰ درصد از مردم هند به صورت مستقیم و غیر مستقیم به کشاورزی وابسته است.

باران های موسمی (مانسون)که از ژوئن تا سپتامبر به طور منظم در هند ادامه دارد همه ساله خسارت جانی و مالی زیادی دراین منطقه برجای می گذارد.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
برچسب ها: آوای نشاط ، هند ، سیل
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: