کد خبر: ۳۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی گفت، هر خانه‌ و شهرکی که اسرائیلی ها بنا کرده‌اند در زباله دان تاریخ انداخته خواهد شد. این نخستین سفر عباس به اردوگاه الجلزون در نزدیکی رام الله در مرکز کرانه باختری اشغالی است.

به گزارش آوای نشاط، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی در جریان بازدید از اردوگاه آوارگان فلسطینی "الجلزون" واقع در نزدیکی رام الله اظهار کرد: ملت فلسطین همچنان پایدار باقی خواهند ماند و هر خانه‌ای که بیگانگان (صهیونیست‌ها) بنا کرده‌ باشند به زباله دان تاریخ انداخته خواهد شد و آن‌ها به یاد خواهند آورد که این سرزمین برای صاحبانش است، برای کنعانیانی که پیش از پنج هزار سال پیش اینجا بودند و ما همان کنعانیان هستیم.

وی افزود: ما در میهن خود خواهیم ماند و هیچ کس نمی‌تواند ما را از آن دور کند و بیگانگان هیچ‌گونه حقی در این سرزمین ندارند بدین ترتیب به آنها می‌گوییم هرچقدر هم که از احداث منازل مسکونی و شهرک‌ها خبر دهند، همه آن‌ها نابود خواهند شد و به زودی به یاد خواهند آورد که این سرزمین برای صاحبان اصلی آن است.

محمود عباس خطاب به حاضران تصریح کرد: به شما و ملت فلسطین در هر مکانی که حضور دارند می‌گویم که با اراده، قدرت و عزم شما، پیروزی سال آتی میلادی محقق خواهد شد و خداوند سبحان خطاب به شما فرموده‌اند «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ»، یعنی اینکه به خواست خدا موفق خواهید شد.

وی ادامه داد: شما محاصره تحمیل شده بر ما را می‌شناسید، ما مجبور شدیم حقوق شما را کسر کنیم و هیچ کس از شما رنج نبرد و هیچ کس اعتراض نکرد، چراکه موضوع ملی است، بنابراین من مواضع شما را ستایش می‌کنم. نخواهیم پذیرفت که شهدای ما را "تروریست" بخوانند، شهدای ما شهیدان وطن هستند و اجازه نخواهیم داد که حتی یک "قرش" از اموال آنها را کسر کنند. تمامی اموال به آنها بازگردانده خواهد شد.

این مقام فلسطینی با اشاره به کسر مالیات بر درآمد تشکیلات خودگردان فلسطین توسط رژیم صهیونیستی گفت: به همین دلیل و طی چند ماه گذشته تصمیم آنها برای کسر این اموال را نپذیرفتیم و به آنها اعلام کردیم که یا اموال را کامل پرداخت کنند یا این اموال را از آنها نخواهیم پذیرفت و به آنها می‌گوییم؛ باید اموال ما را پرداخت کنید اجازه کسر این اموال را نخواهیم داد و ما مانند شما پست نخواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان و مسیحیان در این کشور برادر هستند و هیچ کس نمی‌تواند میان ما اختلاف و تفرقه ایجاد کند به همین جهت باید صبر پیشه کنیم و پایدار باشیم چراکه امید ما به خدا است و خدا با شماست و به خواست خدا پیروزتان خواهد کرد.

عباس بار دیگر بر موضع سیاسی مخالف فلسطین در قبال طرح صلح آمریکا موسوم به "معامله قرن" تأکید کرد و گفت: به آنها و تمامی جهان گفتیم؛ نه به معامله ننگ، نه به نشست‌های ورشو، نه به نشست‌های منامه و نه به هر چیزی که ملت فلسطین آن را نمی‌پذیرند.

این مقام فلسطینی افزود: همچنین به آنها می‌گوییم هر اقدامی که انجام دهید بر خلاف میل باطنی‌تان قدس برای ما باقی خواهد ماند و همه ملت فلسطین، کل امت عربی، اسلامی و مسیحی وارد پایتخت ابدی کشور فلسطین خواهیم شد.

 

وی خطاب به ملت فلسطین در نوار غزه نیز مدعی شد: خطاب به ملت‌مان در غزه می‌گویم، این اختلافات کافی است، این اختلاف در راستای منافع چه کسی است؟ به سود دشمن است و رهبران جنبش حماس برای دشمن کار می‌کنند نه به خاطر ملت فلسطین. آنها باید از این کودتا صرف نظر کنند چراکه ما ده‌ها سال قبل متحد بودیم و وحدت باید شامل غزه، قدس و کرانه باختری شود تا قدس شرقی پایتخت کشور فلسطین باشد.

در همین راستا محمود مبارک، رئیس کمیته مردمی اردوگاه الجلزون درباره این سفر به خبرگزاری فرانسه گفت: بازدید محمود عباس از این اردوگاه در وهله اول پاسخ سیاسی به بازدید اخیر نتانیاهو از شهرک "بیت ایل" بود و در وهله دوم رضایت ساکنان این اردوگاه را به همراه داشت.

انتهای پیام/
 
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: