کد خبر: ۳۷۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
وزارت صنعت:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به قیمت مصوب ۱۲هزار و ۹۰۰تومانی مرغ کشتار روز گفت: هرگونه گران‌فروشی و تخطی از قانون منجر به تشکیل پرونده و رسیدگی در محاکم تعزیرات حکومتی می‌شود.

به گزارش آوای نشاط، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به قیمت مصوب ۱۲هزار و ۹۰۰تومانی مرغ کشتار روز گفت: هرگونه گران‌فروشی و تخطی از قانون منجر به تشکیل پرونده و رسیدگی در محاکم تعزیرات حکومتی می‌شود.

حسین نجاتی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به کشتار، تامین و توزیع مرغ گرم در استان با اشاره به بازدیدهای مستمر از کشتارگاه های مرغ طی روزهای اخیر به منظور ایجاد تعادل در زمینه عرضه و تقاضا و کنترل قیمت، اعلام کرد: رعایت قیمت فروش و درج قیمت مصوب بر روی بسته بندی ها لازم الاجراست.

افزایش ۱۷ درصدی جوجه ریزی در استان آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی هم در این جلسه با تاکید بر رعایت کردن قیمت مصوب عرضه مرغ گرم گفت: آمار جوجه ریزی در استان در چهار ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد افزایش یافته است و در حال حاضر مرغ آماده تحویل به بازار به مقدار مناسب وجود داشته و کسری مرغ برای عرضه در بازار وجود ندارد.

اکبر فتحی با اشاره به مشکلات موجود در بخش عرضه و توزیع مرغ افزود: عدم هماهنگی و اختلاف قیمت مرغ در بین استان‌ها باعث شکایت و اعتراض مرغداری ها شده است و این تفاوت قیمت در بین استان ها باعث شده که مرغداران آذربایجان شرقی در پذیرش قیمت جدید مقاومت کنند و احتمال خروج مرغ از استان وجود دارد.

وی تکمیل زنجیره تولید تا فرآوری را نیاز اساسی امروز صنعت مرغ دانست و گفت: هم اکنون نهاده های موردنیاز بخش دام و طیور کشور تامین شده است و در این زمینه هیچ کمبودی وجود ندارد و هیچ مرغداری نمی تواند ادعا کند که نهاده کافی در اختیارش قرار نمی گیرد زیرا که نه تنها کمبودی وجود ندارد بلکه بیش از مازاد بر مصرف، نهاده های دامی در دست وارد کنندگان نهاده موجود می باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه واحدهای مرغداری گوشتی که از سهمیه دولتی استفاده می‌کنند باید محصولات خود را به نرخ مصوب عرضه کنند، ادامه داد: هیچ بهانه ای در این خصوص پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه در استان صنعت مرغ از تولید تا کشتارگاه وجود دارد، اضافه کرد: در صورت وجود حلقه های زنجیره این صنعت، سود تولید قابل تنظیم است و با تکمیل زنجیره است که ارزش افزوده صنعت مرغ به حداکثر می رسد و می توان برای صنعت مرغ چشم انداز خوبی در اشتغالزایی و ارزش افزوده در نظر گرفت.

آذربایجان شرقی سالانه ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ نیاز دارد، ولی حدود ۸۰ هزارتن در استان تولید می شود و بقیه نیاز مصرفی استان از طریق استان‌های همجوار تامین می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
برچسب ها: آوای نشاط ، مرغ ، قیمت مرغ
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: