کد خبر: ۳۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
در تصمیمی عجیب، جف بزوس حدود ۲.۸ میلیارد دلار از سهام خود در شرکت آمازون را فروخت.

به گزارش آوای نشاط، بررسی‌های صورت گرفته نشان می دهد که از هفته گذشته تاکنون جف بزوس، بنیان گذار و مدیرعامل شرکت آمازون حدود ۲.۸ میلیارد دلار از سهام خود در این شرکت را فروخته است. تنها در طول سه روز اخیر ۱.۸ میلیارد دلار از سهام بزرگ‌ترین شرکت خرده فروشی دنیا توسط بزوس واگذار شده است.

هنوز شرکت آمازون حاضر به اظهار نظر در خصوص علت این تصمیم بزوس نشده است اما وی پیش‌تر گفته بود در نظر دارد هر سال یک میلیارد دلار از سهام خود در شرکت آمازون را واگذار کند تا آن را صرف تامین مالی شرکت جدید خود یعنی "بلو اورجین" که در زمینه فضایی فعالیت دارد کند.

پیش‌تر جف بزوس با اعلام خبر جدایی از همسر خود اعلام کرده بود که ۳۷ میلیارد دلار از سهام خود در آمازون را به همسرش واگذار خواهد کرد و مک‌کینزی که حالا سومین زن ثروتمند جهان به شمار می‌رود، دومین مالک سهام شرکت آمازون پس از جف بزوس است. از سوی دیگر مک کینزی نیز متعهد شده است که کلیه سهام خود در شرکت "بلو اورجین" و نیز نشریه واشنگتن پست را به همسرش واگذار کند. این زوج در ژانویه امسال از تصمیم خود برای جدایی خبر داده بودند. آنها در سال ۱۹۹۳ با یکدیگر ازدواج کرده و دارای چهار فرزند هستند.

این اقدام بزوس پس از آن اجرایی می‌شود که ارزش سهام گروه آمازون برای نهمین روز متوالی در بازارهای سهام کاهش یدا کرده است و تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا که تبعات سنگینی برای شرکت های بزرگ آمریکایی داشته است، بدترین عملکرد آمازون از سال ۲۰۰۶ را رقم زده است.

هم چنین جف بزوس حدود ۵۰۰ هزار دلار از سهام شرکت آمازون را به نهادهای خیریه اهدا کرده است.

انتهای پیام/

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: