کد خبر: ۳۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
معاون سیما اعلام کرد که طبق آخرین نظرسنجی انجام شده، بالای 80 درصد مردم برنامه‌های تلویزیون را دنبال می‌کنند.

به گزارش آوای نشاط، مرتضی میرباقری در آیین نکوداشت روز خبرنگار که به همت اداره کل روابط عمومی صداوسیما برپا شده بود، در سخنانی گفت: هر جامعه پیشرفته ای نسبت به عنصر آگاهی و مطالبه گری باید حساسیت داشته باشد. کشور ما ظرفیت هنگفتی از مسائل فرهنگی دارد و انصافا در سراسر دنیا کمتر کشوری مثل ایران است که ظرفیت های فراوانی برای پرداختن به موضوعات فرهنگی داشته باشد.  
وی ادامه داد: کار خبرنگاران ایجاب میکند هم خودتان آزادی معنوی بالایی داشته باشید و کار شما ایجاب میکند دایم مراقبت داشته باشید و حقیقت و عدالت در نفس شما قرار بگیرد که نکند حریت خود را در مقابل موضوعات مختلف از دست بدهید.  
میرباقری اظهارداشت :  در کار خبرنگاری شما باید مدام مجاهدت و مراقبت داشته باشید و نگذارید واژه‌های عدالت و آزادگی و مسائلی که حریت خبرنگار را در برابر حقیقت‌گویی و عدالت‌مداری، از دست برود. شما باید مراقب باشید که مجموعه‌ها و افرادی نظیر شما مثل شما درگیر زر و زور و تزویر می‌شوند که در مقابل شما صف آرایی می‌کنند و مانع تراشی می‌کنند. گاهی تحریک می‌شود و در چشم قرار می‌گیرد. باید مراقبت لازم داشته باشیم و بسیار موانع بیرونی وجود دارد.

معاون سیما با بیان اینکه ۴۰ سال انقلاب اسلامی مسیر خودش را طی می‌کند برای اینکه موانع برداشته شود، اظهارداشت: در این مسیر برای اینکه ظرفیت‌ها ارتقا پیدا کند، به اطلاع رسانی درست و آگاهی نیاز دارد و بدون تعارف کشوری که به یک تمدن بزرگ رسیده برای نیل به نقطه هدف با چالش‌های متعددی روبرو است.

وی تاکید کرد: رسانه ملی در هر صورت علی رغم همه فراز و فرودهایی که دارد، بدون مسامحه بزرگترین حوزه تولید محتوا در مدیریت و همراهی افکار عمومی است. رسانه صداوسیما در ایران به طور متوسط سه ساعت و ۲۰ دقیقه بیننده دارد و  ۸۰ درصد مردم آن را می‌بینند.این عدد توسط مرکز تحقیقات به دست آمده که برای چنین پژوهش‌هایی وقت و انرژی زیادی می‌گذارد.

وی در پایان گفت: ما به شدت نیاز داریم که کارهایمان مورد نقد و بررسی قرار بگیرد و اصلا با کسانی کار می‌کنیم که در سطح نقادان قرار دارند. ما بیشتر نقدهایمان را در رسانه به زبان فیلم و سریال‌هایی نظیر «گاندو» بیان می‌کنیم و یا آنها را از زبان رضا رشیدپور، مهران مدیری، علی ضیاء و... بیان می‌کنیم.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: