کد خبر: ۳۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
علی غلامی با اعلام اینکه نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب ننوشته است، تاکید کرد: آنچه در روزهای اخیر با هر قصد و نیتی له یا علیه اینجانب ابراز شده، حاصل «تحلیل و گمانه» افراد و نهادهای مختلف بوده است.

به گزارش آوای نشاط، علی غلامی کاندیدای عضویت حقوقدان شورای نگهبان که در روز رای‌گیری در صحن مجلس از ادامه رقابت انصراف داد، با نگارش نامه‌ای درباره برخی گمانه‌زنی‌های نمایندگان اصلاح طلب پیرامون علت انصرافش توضیحاتی ارائه کرد.

متن کامل نامه غلامی که وی نسخه‌ای از آن را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد، به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تِلْکَ الْأَیَّامُ نُداوِلُها بَیْنَ النَّاسِ وَ لِیَعْلَمَ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا وَ یَتَّخِذَ مِنْکُمْ شُهَداءَ وَ اللَّهُ لا یُحِبُّ الظَّالِمینَ

اینجانب به اقتضای شأن معلمی و اعتقاد راسخ به آیه شریفه «فَعَسى‌ أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئاً وَ یَجْعَلَ اللَّهُ فِیهِ خَیْراً کَثِیراً» در ارتباط با وقایع پس از انتخاب حقوق­دانان شورای نگهبان در مجلس شورای اسلامی، بنای سکوت داشتم و از گفتگو، مصاحبه یا هر رفتاری که در مسیر ایجاد هیاهو و تنش بوده و نتیجه آن ورود به مراء و مجادلات رسانه­‌ای و تایید و تکذیب نسبت­‌ها باشد، اجتناب نمودم؛ اما اکنون احساس می­‌کنم باید نکاتی را جهت تنویر اذهان طالبان حقیقت ابراز نمایم.

1. لازم می­‌دانم تشکر خالصانه خویش را از ریاست معزّز قوه قضائیه حضرت آیت‌الله رئیسی بابت اعتماد به اینجانب و معرفی به عنوان نامزد حقوق­دانی شورای نگهبان اعلام نموده و از اینکه بدون استجازه از ایشان «اعلام انصراف نمودم»، عذرخواهی نمایم.

2. از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر لاریجانی و نمایندگان گرامی که اینجانب را مرهون لطف و مهربانی خویش قرار دادند، صمیمانه سپاسگزاری نموده و از همه این بزرگواران نیز بابت انصرافی که سبب ایجاد محدودیت در انتخاب ایشان گردید، پوزش می­‌طلبم.

3. اینجانب «معتقد به حرمت تضعیف نهادهای قانونی نظام ازجمله شورای محترم نگهبان هستم» و قبول نامزدی حقوق­دانی این شورا از سوی بنده، علی­رغم خودداری از قبول مسئولیت­‌های متعدد در سال­های اخیر شاهد این مدعاست که خدمت در این نهاد را افتخاری شرعی و ملی می­‌شمرم و معتقدم نباید عملکرد افراد سبب هجمه به جایگاه یک نهاد گردد.

4. آنچه در روزهای اخیر با هر قصد و نیتی له یا علیه اینجانب ابراز گردیده، حاصل «تحلیل و گمانه» افراد و نهادهای مختلف بوده و بنده از هیچ فرد یا نهادی درخواستی مبنی بر پیگیری امری یا اعلان مطلبی ننموده­‌ام و به عنوان یکی از فرزندان کوچک این نظام مقدس هیچ­گاه آبروی نظام مقدس اسلامی را فدای آبروی اندک خود نکرده و نخواهم کرد.

5. ادعای نگارش نامه اعتراضی این حقیر به رهبر حکیم انقلاب حفظه الله تعالی مطلبی خلاف واقع است و اینجانب نسبت ایشان با خویش را نسبت ولی و مولّی‌­علیه می­‌دانم و در قاموس شاگردان مکتب امام صادق(ع) و فرزندان معنوی حضرت آیت الله مهدوی کنی رحمه الله علیه اعتراض و تصدیع خدمت نائب امام عصرارواحنا فداه تعریف و جایگاهی ندارد. تکذیب نگارش چنین نامه­‌ای دلیل اصلی نوشتن این سطور است.

در پایان خاضعانه به محضر ربوبی باری تعالی عرضه می­دارم: اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ إِیمَانا تُبَاشِرُ بِهِ قَلْبِی وَ یَقِینا حَتَّى أَعْلَمَ أَنَّهُ لَنْ یُصِیبَنِی إِلا مَا کَتَبْتَ لِی وَ رَضِّنِی مِنَ الْعَیْشِ بِمَا قَسَمْتَ لِی یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.

علی غلامی

12 مرداد 1398

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: