کد خبر: ۳۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲
عجیب‌ترین رویداد دندانپزشکی سال ۲۰۱۹:
دندانپزشکان هندی موفق شدند در عجیب ترین رویداد دندانپزشکی سال 526 دندان را از دهان یک پسر هفت ساله خارج کنند. این ماجرا در شرایطی رخ می دهد که این کودک از سه سالگی از درد شدید فک و دندان در عذاب بود.

به گزارش آوای نشاط، دندانپزشکان هندی موفق شدند در عجیب ترین رویداد دندانپزشکی سال  526 دندان را از دهان یک پسر هفت ساله خارج کنند. این ماجرا در شرایطی رخ می دهد که این کودک از سه سالگی از درد شدید فک و دندان در عذاب بود.

در شرایطی که بسیاری از افراد برای ترمیم یک دندان خود مشکل دارند کودک هفت ساله هندی 526 دندان اضافی داشت. این کودک پس از شکایت از تورم و درد در فک ، توسط والدینش به دانشکده دندانپزشکی ساوتتا و بیمارستان در تامیل نادو برده شد.

 وی پیش از این در سه سالگی  نیز با این شکایت خاص در مورد وضعیت دندانهای خود به دندانپزشکان مختلفی مراجعه کرده بود ، اما دندانپزشکان نتوانستند وی را به خاطر این که خیلی کوچک بود تحت عمل قرار دهند. تورم ادامه داشت و چهار سال دیگر نیز بدون تشخیص باقی ماند.اما با توجه به این که روندی رو به افزایش داشت با تصمیم والدین این کودک، به بیمارستان مراجعه کردند.

عجیب ترین رویداد دندانپزشکی سال 2019: دندانپزشکان هندی 526 دندان اضافی را از دهان پسر هفت ساله خارج کردند

هنگامی که جراحان بالاخره توانستند نگاهی به دهان کودک بیندازند ، ضایعه بزرگی را به همراه تعدادی ساختار سخت در فک پایین او کشف کردند.در بازرسی بیشتر ، توده ای مانند کیسه کشف شد که پزشکان به طور کامل آن را حذف کردند.پس از اسکن و بررسی برای بررسی اینکه آیا سرطانی است یا خیر آنها موادی داخل آن کشف کردند. هنگامی که آن را باز کردند، آنها متوجه شدند که پر از دندان است  و در نتیجه شوکه شدند.

حدود پنج ساعت طول کشید تا هر یک از دندانهای اضافی توسط پزشکان شمارش شود. پروفسور سنتیلناتان ، یک جراح دهان و فک و صورت در بیمارستان ، در این این خصوص گفت: "رشد تومور مانند مانع از رشد دائمی دندانهای این گسر شده بود و درد نیز به همین دلیل بود. وزن توده دهانی این کودک 200 گرم بود. ما بیهوشی عمومی به بیمار دادیم وکل جراحی را یک ساعت و نیمه به پایان بردیم. "

عجیب ترین رویداد دندانپزشکی سال 2019: دندانپزشکان هندی 526 دندان اضافی را از دهان پسر هفت ساله خارج کردند

اما سوال بزرگ این است. چگونه این اتفاق افتاد؟ یکی دیگر از اعضای تیم در بیمارستان ، دکتر پراتیبا رمانی ، اظهار داشت: اگرچه علت این بیماری مشخص نیست ، اما ژنتیک می تواند یکی از دلایل آن باشد."

انتهای پیام/
 
منبع: انتخاب
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: