کد خبر: ۳۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
وزارت خارجه آمریکا درباره همکاری با رهبر جریان «صدر» در عراق، اظهار داشت که واشنگتن با «کسی که عراقی‌ها او را انتخاب می‌کنند، همکاری خواهد کرد».

به گزارش «آوای نشاط» به نقل از السومریه‌نیوز، «هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، امروز- چهارشنبه- در نشستی مطبوعاتی، اعلام کرد که کشورش با فردی که ملت عراق او را انتخاب می‌‌کنند، همکاری خواهد کرد.

نائورت این اظهارات را در پاسخ به این پرسش، که آیا «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر شریکی مناسب برای آمریکا در عراق خواهد بود یا خیر، مطرح کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «با هر شخصی که دولت و ملت عراق او را برای پیوستن به دولت انتحاب می‌کنند، همکاری خواهیم کرد. ما روابطی سنتی و خوبی با دولت عراق داریم و به این روابط ادامه خواهیم داد.»

وی در پاسخ به برخی ادعاها درباره رایزنی‌های ژنرال «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه «قدس‌» ایران با رهبران ائتلاف‌های پیروز در انتخابات پارلمانی اخیر در عراق، گفت: «ما اطلاعاتی دال بر این‌که وی با مقتدی صدر دیدار خواهد کرد یا خیر، نداریم.»

برخی رسانه‌ها روز گذشته اعلام کردند که «ضیاء الاسدی» رئیس دفتر سیاسی مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در عراق، طی گفت‌وگویی با خبرگزاری «رویترز» اعلام کرده است که ایالات متحده بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات پارلمانی عراق، از طریق طرف سوم با اعضای فهرست سائرون تماس برقرار کرده است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: