کد خبر: ۳۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
بیزینس اینسایدر:
بر اساس برخی گزارش ها که اخیرا افشا شده اند، گوگل در یک بازه زمانی با حدود یکصد مهندس ارشد شرکت هواوی در آزمایشگاه خود همکاری کرده است. این همکاری که در HQ Googleplex رخ داده است بسیار عمیق تر از آنچه تا کنون تصور می شد بوده است.

به گزارش آوای نشاط، گوگل طی روند توسعه یکی از تلفن های Nexus خود در سال 2015 ، ارتباطی نزدیک با یکصد مهندس ارشد هواوی داشته است. این همکاری در شرایطی رخ داد که فروش گوشی هوشمند Nexus 6b نتوانست اهداف داخلی گوگل را نیز براورده کند.

اما چرا این همکاری اکنون حاشیه ساز شده است؟ برخی منابع نزدیک به هواوی اعلام کرده اند که آنچه که از کار با گوگل آموخته اند به این شرکت چینی کمک کرده تا در آینده تلفن های بهتری را تولید کند. در بخشی دیگر از این گزارش اعلام شده که گوگل با این غول فناوری چین همکاری کرده تا فناوری دستیار گوگل را برای بلندگوهای هوشمند برند هواوی توسعه دهد.

اگر این اطلاعات صحت داشته باشد، بنابراین گزارش مذکور حاکی از پیوندهای عمیق تر بین هواوی و گوگل از آنچه که تا کنون تصور می شد است. افزون بر این، همکاری هواوی و گوگل به مثابه تهدیدی امنیتی برای دولت ترامپ تلقی می شود. گفته می شود که مهندسین گوگل و هواوی در کنار یکدیگر کار کرده اند تا ویژگی هایی مانند کیفیت صفحه نمایش و دوربین گوشی Nexus 6b را توسعه دهند. این همکاری خارج از پروژه هم ادامه داشته و حتی منجر به رفت و آمدهای خانوادگی شده است.

یکی از مهندسان هواوی که در این پروژه همکاری حضور داشته می گوید  که مهندسان هواوی سؤالات زیادی پرسیدند از همتایان گوگلی خود پرسیدند و موارد بسیاری آموختند. در حالی که فروش Nexus 6b نتوانست اهداف داخلی را تحقق بخشد ، مهندسان هواوی معتقدند که آنچه که از کار با گوگل آموخته اند به این شرکت چینی کمک کرد تا در آینده تلفن های بهتری را تولید کند.

افزون بر این ها به نظر می رسد گوگل به این غول فناوری چین کمک کرده تا فناوری دستیار هوشمند خود را برای بلندگوهای هوشمند هواوی نیز توسعه دهد. این کاری است که البته پیش از این برای سونی، لنوو و سونوس انجام شده است. اما همکاری دو شرکت از زمانی که در ماه می دونالد ترامپ مجوز همکاری شرکت های آمریکایی با هواوی را لغو کرد، به شدت کاهش یافته است.

فراموش نکنیم که اکنون هواوی در بخش سیستم عامل نیز به مشکلاتی برخورده و مشخص نیست سرنوشت اندروید و هواوی چگونه خواهد بود. در همین حال ، رهبران تجارت در سراسر جهان از دولت ترامپ خواسته اند تا درباره ممنوعیت تجارت با هواوی تجدید نظر کند. هفته گذشته ، ترامپ با رهبران شرکتهای برتر فناوری آمریکا از جمله گوگل ملاقات کرد اما هنوز خبری از تصمیمات جدید نیست.

سال گذشته  نیز، گوگل مورد انتقاد گسترده ای برای پروژه اینترنت داخلی چین شد، چرا که قرار بود گوگل به توسعه موتور جستجوی سانسور شده چین کمک کند، گرچه اخیرا گوگل اعلام کرده از حضور در این پروژه انصراف خواهد داد.

 
منبع: انتخاب
برچسب ها: آوای نشاط ، گوگل ، هواوی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: