کد خبر: ۳۶۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
آزمون مبارزه با رانت برای مدیرعامل صندوق بازنشستگی
حمایت مدیرعامل صندوق بازنشستگی از مدیران تخصصی در هلدینگ صنایع غذایی و شرکت صنایع شیر ایران، یکی از عوامل خروج این شرکت از ضرر دهی بوده است.

"آوای نشاط" شرکت های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری همواره و در دوره های مختلف مورد طمع گروه های سیاسی و جناح ها قرار داشته است.

تلاش برای انتصاب های رانتی در این غول اقتصادی طی سال های گذشته باعث شده تا سرمایه بزرگ بازنشستگان با ضررهای سنگینی مواجه شود.

در جدیدترین این موارد، حزب اسلامی کار در تلاش است تا یکی از نزدیکان خود را به مدیرعاملی شرکت های زیر مجموعه های صندوق بازنشستگی کشوری منصوب کند.

گفته می شود سید فخرالدین رحمانی از چهره های نزدیک به کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار و مشاور شریعتمداری، گزینه ای است که کمالی سعی دارد با فشار به شریعتمداری و میعاد صالحی مدیرعامل صندوق بازنشستگی، وی را به مدیرعاملی
هلدینگ صنایع غذایی صندوق بازنشستگی یا شرکت پگاه برساند.

این در حالی است که سابقه رحمانی به هیچ وجه ارتباطی به صنایع غذایی ندارد.

رحمانی پیش از این تنها سابقه سرپرستی فنی و حرفه ای لرستان را در کارنامه خود داشته و حتی یک روز نیز سابقه فعالیت اقتصادی و تجاری ندارد؛ حال مشخص نیست که چرا کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار اصرار دارد تا وی مدیریت پگاه را بر عهده بگیرد؟

از سوی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز تا کنون به دلیل عدم تخصص و نداشتن تجربه مدیریت اقتصادی گزینه مطرح شده، در برابر این انتصاب رانتی و سیاسی مقاومت کرده است.

اما فشارهای حزب سیاسی مذکور و دبیر کل آن کماکان ادامه دارد و با وجود مقاومت اخیر صالحی در مقابل این انتصاب، مشخص نیست که مدیرعامل صندوق که با شعار شفافیت و دوری از رانت به صندوق آمده، توانایی تداوم مقاومت در برابر این فشارها را داشته باشد.

 

آیا صنایع شیر ایران با انتصابی سیاسی سقوط می کند؟/ تلاش یک حزب سیاسی برای تصاحب پگاه!

آیا پگاه سقوط می کند؟

شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) به عنوان مهم ترین شرکت صنایع لبنی ایران طی سال های گذشته و درگیری های مدیریتی صندوق بازنشستگی کشوری، مانند دیگر شرکت های زیر مجموعه، دچار ضرر دهی بود.

این وضعیت پگاه را از گردونه رقابت با دیگر شرکت های فعال در زمینه صنایع شیر دور کرده و باعث ضرر انباشته جدی برای شرکت شد.

آمارها نشان می دهد که شرکت پگاه طی دو سال گذشته از ضرردهی فاصله گرفته و توانسته با شرکتی سود ده، تغییرماهیت دهد.

حمایت مدیرعامل صندوق بازنشستگی از مدیران تخصصی در هلدینگ صنایع غذایی و شرکت صنایع شیر ایران، یکی از عوامل خروج این شرکت از ضرر دهی بوده است.

حال باید منتظر ماند و دید صنایع شیر پگاه با یک انتصاب سیاسی دیگر، دوباره راه سقوط را در پیش خواهد گرفت یا وزیر کار و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، در آزمون مبارزه با رانت پیروز خواهند شد؟

در صورت تداوم فشارها برای این انتصاب سیاسی، در آینده اسناد و اطلاعات جدیدی از تلاش ها برای انتصاب فرد مذکور و دیگر چهره های سیاسی در صندوق بازنشستگی کشوری و شستا، منتشر خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: