کد خبر: ۳۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
تا به امروز قدرتمندترین خودروی جهان خودروی برقی ریماک سی تو با موتور 1914 اسب بخاری بوده است، اما تولید خودرویی با موتور 2000 اسب بخاری شرایط را تغییر داده است.

به گزارش آوای نشاط به نقل از نیواطلس، شرکت خودروسازی انگلیسی لوتوس خودروی جدیدی را تولید کرده که اویجا نام دارد و با موتور 2000 اسب بخاری که بر روی آن نصب شده قدرتمندترین خودرو در جهان در حال حاضر محسوب می شود.

 

این خودرو از تمامی خودروهای قبلا تولید شده توسط خود شرکت لوتوس نیز قدرتمندتر است و یک خودروی ورزشی نسبتا سبک محسوب می شود. خودروی برقی مذکور از گشتاور نیروی 1700 نیوتون متر هم برخوردار است.

باتری این خودرو در میانه بدنه فیبرکربنی آن نصب شده تا توزیع وزن به شکلی مناسب صورت بگیرد. باتری 70 کیلووات ساعتی خودروی یادشده با یک بار شارژ برای حداکثر 400 کیلومتر رانندگی کافی است. چهار رادیاتور هم برای خنک کردن باتری ها و موتور این خودرو طراحی و نصب شده اند.

یکی دیگر از ویژگی های جذاب این خودرو سرعت بسیار بالای شارژ باتری آن است. قابلیت شارژ 800 کیلووات ساعتی شارژ باتری خودروی یادشده را در تنها 9 دقیقه ممکن می کند که رقمی بی سابقه محسوب می شود. نزدیک ترین رقبای این خودرو برای شارژ 80 درصد باتری به زمانی بین 12 تا 18 دقیقه نیاز دارند. قیمت این خودرو در حدود 2.1 میلیون دلار است.

انتهای پیام/

منبع: فارس
برچسب ها: خودرو ، قدرتمند ، نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: