کد خبر: ۳۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که سرکه سیب ممکن است مزایای زیادی برای بدن داشته باشد.

به گزارش آوای نشاط، من خودم سال‌هاست که طرفدار سرکه سیب هستم زیرا این سرکه یکی از مواردی است که سال‌ها توسط افراد برای درمان شرایط مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که سرکه سیب ممکن است مزایای زیادی برای بدن داشته باشد. به عنوان مثال مصرف آن می تواند به کاهش قند خون کمک کند، سلامت روده را بیشتر نماید، در برابر افزایش وزن مقاومت کند. اما سوال اینجاست که آیا نوشیدن چنین موادی می‌تواند برای بدن مفید باشد؟ آیا امتحان کردن آن ارزشش را خواهد داشت؟

مشکلی که در مورد نوشیدن سرکه ها وجود دارد این است که فرمول استانداردی برای آن وجود ندارد. به همین خاطر هیچ کس به درستی نمی‌داند در یک وعده چقدر می‌تواند سرکه مصرف کند و در عین حال از مزایای آن بهره مند شود.

علاوه بر این بیشتر محصولات در برگیرنده آب میوه یا پوره میوه هستند و در آن‌ها از شکر اضافی و شیرین کننده‌های مصنوعی استفاده شده است. برخی از این نوشیدنی ها نیز با پروبیوتیکها غنی شده‌اند یا در آن‌ها از مواد اضافی همچون سرکه بالزامیک، گیاهان و ادویه‌جات استفاده شده است. در نهایت، برخی از این نوشیدنی‌ها آماده مصرف هستند و برخی باید رقیق شوند.

وجود طیف وسیعی از محصولات باعث شده طبقه بندی آن‌ها کمی دشوار باشد. اما اگر شما نیز همانند سایر افراد دوست دارید سرکه بنوشید باید به خاطر داشته باشید که علی رغم تمامی ادعاهای بازاریابان، باید مواد تشکیل دهنده آن را بخوانید و ببینید در تهیه آن چه موادی استفاده شده است. در ادامه مواردی که باید مدنظر داشته باشید را بیان می‌کنیم.

ممکن است با محصولاتی روبرو شوید که در برگیرنده سرکه نیشکر است. مطالعات انجام شده نشان داده است که سرکه نیشکر ممکن است خواص مبارزه کننده با سرطان را داشته باشد اما مطالعات کمتری در مورد مزایای آن نسبت به سرکه سیب انجام شده است.


اندازه مصرف را مدنظر داشته باشید:

بطری‌هایی که سرکه آماده در اختیار شما قرار می‌دهند و می‌توان آن را بدون رقیق کردن مصرف کرد معمولا شامل دو وعده هستند. این موضوع بدین معنی است که نمی‌توانید کل بطری را به یکباره سر بکشید. اگر می‌خواهید به هر نحوی که شده این نوشیدنی را کامل مصرف کنید اطمینان حاصل کنید که کربوهیدرات، قند و کالری‌های آن را محاسبه می‌کنید.


به قندی که در نوشیدنی به کار رفته است خوب توجه کنید:

بهتر است از نوشیدنی‌هایی استفاده کنید که در آن از شیرین کننده‌های طبیعی همچون عسل استفاده شده باشد. همانطور که می‌دانید سرکه طعم تند و قوی دارد. معمولا نصف بطری از این نوشیدنی ها حدود ۱۳ گرم قند دارند. اگر کل بطری را بخورید قند بیشتری وارد بدن شما می شود.


طرز تهیه سرکه سالم در منزل:

اگر دوست دارید از نوشیدنی‌های حاوی سرکه استفاده کنید می‌توانید مواد تشکیل دهنده آن از جمله نوع سرکه و مقدار شیرین‌کننده‌ها را تحت کنترل خود داشته باشید.

من توصیه می‌کنم از این فرمول برای تهیه این نوشیدنی استفاده کنید:

دو قاشق چایخوری سرکه سیب طبیعی و یک قاشق چایخوری عسل طبیعی را در یک پیمانه آب گرم مخلوط کنید.

روش دیگری که برای افزایش مزایای سرکه سیب وجود دارد این است که آن را به همراه وعده اصلی یا میان وعده میل کنید. یک قاشق چایخوری سرکه سیب را به اسموتی‌های خود اضافه کنید. شما می‌توانید سرکه را با روغن زیتون فوق بکر ، سیر و گیاهان مختلف ترکیب کنید و از آن به عنوان سس استفاده کنید. آن را در سوپ خود بریزید.


در مصرف سرکه افراط نکنید:

حتی مصرف بیش از حد مواد مفید نیز می‌تواند برای بدن مضر باشد. مصرف بیش از حد سرکه سیب می‌تواند سطح پتاسیم بدن را کاهش دهد. در مورد همه موادی که مصرف می‌کنید باید اعتدال را رعایت نمایید. مصرف بیش از حد سرکه نیز می‌تواند مضراتی برای بدن به همراه داشته باشد.

منبع: مجله سلامت

برچسب ها: سرکه سیب ، سرکه ، نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: