کد خبر: ۳۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
کانادا دارای بیش‌ترین حباب قیمتی مسکن در جهان معرفی شد.

به گزارش آوای نشاط، واحد اقتصادی خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی به بررسی وضعیت قیمت مسکن در کشورهای مختلف پرداخته و نتیجه گرفته است در چهار کشور از گروه کشورهای موسوم به " پنج چشم" که شامل آمریکا، کانادا، انگلیس، استرالیا و نیوزلند است، حباب بخش مسکن نسبت به سایر کشورهای جهان بزرگ‌تر است.

نیراج شاه، کارشناس مسائل اقتصادی که بر روی تغییرات قیمتی مسکن در سال‌های مختلف و تعدیل قیمت آن‌ها با نرخ تورم مطالعه کرده است گفت: این ریسک وجود دارد که دور جدید سیاست‌های محرک بانک‌های مرکزی به بزرگ‌تر شدن حباب بخش مسکن در کشورهای مختلف جهان بیانجامد. زمانی که بانک‌های مرکزی بر روی مساله جلوگیری از کاهش رشد اقتصادی جهانی متمرکز شده‌اند، رها کردن بخش مسکن به حال خود می‌تواند به بحران تازه‌ای منجر شود.

طبق رده بندی بلومبرگ، کانادا دارای بیش‌ترین حباب قیمتی مسکن در جهان معرفی شده است و پس از این کشور، نیوزلند، استرالیا و انگلیس در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار گرفته‌اند. نام کشورهای نروژ و سوئد نیز در رتبه‌های بعدی دیده می‌شود.

به گفته شاه، بخش بزرگی از حباب قیمتی شکل گرفته در این کشورها به تقاضای ثروتمندان خارجی برای خرید خانه در این کشورها مربوط می‌شود. این مساله باعث ورود جدی دولت‌ها به خرید خانه توسط اتباع خارجی منجر شده است تا جایی که کانادا لایحه مالیات بر خرید مسکن را به تصویب رسانده و نیوزلند خرید خانه توسط اتباع خارجی را ممنوع کرده است.

بلومبرگ هشدار داده است که کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا می‌تواند سرمایه سرگردان بیش‌تری را وارد بخش مسکن کند. هم اینک متوسط قیمت مسکن در ۵۷ کشور مورد مطالعه بلومبرگ به بالاترین سطح خود در طول ۱۰ سال اخیر رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا
برچسب ها: خانه ، قیمت مسکن ، نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: