کد خبر: ۳۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
به تازگی وزارت خارجه چین از درخواست رئیس جمهور این کشور از ترامپ در جریان اجلاس اخیر جی ۲۰ در مورد کره شمالی خبر داده است.

به گزارش آوای نشاط به نقل از رویترز، «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در جلسه روز شنبه خود با خبرنگاران اعلام کرد که «شی جی پینگ» رئیس جمهوری چین در جریان دیدار ماه گذشته خود با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواستار انعطاف بیشتر و کاهش تحریم‌ها علیه کره شمالی شده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود این درخواست در حاشیه نشست گروه ۲۰ در اوزاکای ژاپن مطرح شده است.

با این حال یک مقام ارشد کاخ سفید نیز همزمان اعلام کرده است که با وجود اصرار چین برای کاهش تحریم های کره شمالی، اما واشنگتن به سیاست های خود برای حفظ تحریم ها علیه کره شمالی تا متوقف کردن کامل برنامه تسلیحات هسته ای این کشور ادامه خواهد داد.

این درخواست چین از آمریکا پس از آن اعلام شده که ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در سفر اخیر خود به شرق آسیا و در جریان بازدید از کره جنوبی به منطقه مرزی با کره شمالی سفر کرد و در آنجا با وارد شدن به خاک کره شمالی با کیم جونگ اون، رهبر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

اگرچه در آن زمان اعلام شد که دو طرف برای از سرگیری گفتگوها توافق کرده‌اند، اما حال منابع دیپلماتیک با گذشت نزدیک به یک ماه از آخرین دیدار ترامپ و کیم جونگ اون، نسبت به احیا و از سرگیری مذاکرات دو طرف ابراز تردید کرده‌اند.

مذاکرات پیشین آمریکا و کره شمالی نیز که در سنگاپور و سپس در ویتنام برگزار شد، نتیجه‌ای در بر نداشت و همین موضوع به ابهام در نتایج این گفتگوها دامن زده است.

در حالی که کره شمالی خواستار توقف تحریم‌های آمریکا همزمان با مذاکرات است، اما واشنگتن لغو تحریم‌ها را منوط به نتیجه بخش بودن مذاکرات و خلع سلاح کامل کره شمالی عنوان کرده است.

انتهای پیام/

منبع: مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: