کد خبر: ۳۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
قطع گاز مشترکان توسط شرکت گاز بنا به دلایل مختلفی انجام می‌شود که این مساله لزوم توجه به اخطارهای این شرکت را گوشزد می‌کند.

به گزارش آوای نشاط، دلایل قطع موقت جریان گاز شامل عدم پرداخت صورتحساب مصرفی و سایر بدهی‌ها در مهلت تعیین شده، قصور مشترک از رعایت مقررات و شرایط استفاده از گاز طبیعی و تعهدات خود با تشخیص شرکت و سایر مراجع ذیصلاح، مصرف غیرمجاز یا هرگونه دستکاری دستگاه‌ها و تجهیزات متعلق به شرکت، عدم امکان قرائت کنتور در دو دوره متوالی، صدور حکم از سوی مراجع قانونی، ممانعت مشترک از بازدید و قرائت وسایل اندازه‌گیری می‌شود.

هم‌چنین طبق اعلام شرکت ملی گاز، در صورتی که مشترک بدون رعایت ضوابط و مراحل قانونی راسا به تغییر کاربری مبادرت کند، شرکت موظف است با اخطار قبلی جریان گاز مشترک را قطع کند و وصل مجدد آن منوط به ارائه مدارک مثبته با نوع کاربری جدید و در صورت لزوم ارائه سیستم لوله‌کشی خواهد بود.

اما در حوادث غیرمترقبه و ضرورت‌های عملیاتی که باعث قطع و یا محدودیت گاز بیش از دو روز می‌شود، هزینه خدمات مستمر و هزینه قطع و وصل دریافت نخواهد شد.

چنانچه در زمان قطع گاز مشترک راسا به برقراری جریان گاز اقدام کند، شرکت نسبت به قطع مجدد جریان اقدام می‌کند و برقراری آن مستلزم اخذ تعهد کتبی و جبران خسارات و هزینه‌های متعلقه است. نظر شرکت در تعیین میزان و تاریخ شروع مصرف غیرمجاز قطعی است، مسئولیت هرگونه حادثه ناشی از برقراری غیرمجاز جریان گاز که به ورود خسارت جانی و مالی منجر شود، برعهده مشترک خواهد بود. در صورتی که مدت زمان قطع گاز بیش از شش ماه به طول انجامد، ارائه تاییدیه مجدد سیستم لوله‌کشی داخلی از مرجع ذیصلاح الزامی است.

مشترکان دارای بدهی معوقه

از سوی دیگر شرکت گاز تهران اعلام کرده مشترکانی که بیش از دو دوره قبض گاز مصرفی را پرداخت نکنند، ابتدا اخطار روی قبض گاز چاپ می‌شود تا مشترک نسبت به بدهی خود اقدام کند و نتیجه را به خدمات مشترکین ناحیه مربوطه اطلاع دهند.

چنانچه مشترکی دارای بدهی معوقه بیش از دو دوره قبض به اخطار کتبی ارسال شد، توجهی نکند، طی لیستی اسامی و آدرس آن‌ها جهت قطع جریان گاز به واحد امداد ارسال می‌شود و وصل گاز منوط به پرداخت بدهی و هزینه قطع و وصل گاز توسط مشترک و ارائه فیش مربوطه به مسئول خدمات مشترکین ناحیه است. (هزینه قطع و وصل گاز مشترک از طریق قبض گاز مصرفی اخذ می‌شود.)

علاوه‌بر این، چنانچه پس از قطع گاز به‌علت بدهی، خود مشترک یا توسط غیر به وصل مجدد گاز مبادرت کند، ضمن قطع مجدد گاز، مشترک متخلف به محاکم قضائی معرفی می‌شود.

اصلاح صورت حساب مشترکین با توجه به درخواست مشترک یا مسئول خدمات مشترکین بنا به دلایلی انجام می‌شود که شامل اشتباه در هنگام قرائت توسط مأمورین قرائت کنتور مشترکانی که جهت قرائت توسط مأمورین قرائت کنتور در منزل نبودند، می‌شود.

جریمه استفاده غیر مجاز از گاز طبیعی

در صورتی که مشترکی از گاز استفاده غیر مجاز کند، ابتدا با ارسال اخطار کتبی به‌مدت ۴۸ ساعت به مشترک مهلت داده می‌شود که ضمن جمع‌آوری انشعاب غیرمجاز مراتب را به خدمات مشترکین اطلاع دهد؛ در غیر این صورت جریان گاز مشترک قطع می‌شود و وصل جریان گاز منوط به جمع‌آوری انشعاب غیر مجاز و پرداخت هزینه قطع و وصل است.

از سوی دیگر، در صورتی که مشترکی از گاز استفاده غیر مجاز کند و مسئول خدمات مشترکین ناحیه مربوطه این نوع استفاده را خطرناک تشخیص دهد، بدون اخطار قبلی جریان گاز مشترک قطع می‌شود و وصل جریان گاز منوط به جمع‌آوری انشعاب غیر مجاز و پرداخت هزینه قطع و وصل است.

همچنین چنانچه شخصی بدون پرداخت هزینه اشتراک‌پذیری مبادرت به اخذ انشعاب غیرمجاز گاز کند، ضمن جمع‌آوری منصوبات غیرمجاز، متخلف جهت اعمال قانون به محاکم قضائی معرفی می‌شود، چنانچه موضوع گزارش استفاده غیر مجاز از گاز طبیعی توسط منطقه دریافت الزاماً پس از بررسی کنتور مطابق دستورالعمل تدوین شده تشکیل و به محل مراجعه می‌کنند و پس از بررسی جامع اقدامات لازم وفق روش و مقررات جاری معمول می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا
برچسب ها: گاز ، کنتر گاز ، نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: