کد خبر: ۳۵۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره تغییرات رخ داده در برگزاری این دوره از انتخابات گفت: یکی از این تغییرات کاهش میزان رأی آوری منتخبین از ۲۵ به ۲۰ درصد است. یعنی اگر کسی می‌خواست وارد مجلس شود باید ۲۵ درصد آراء صحیح را از آن خود می‌کرد؛ این رقم در اصلاحیه سال ۹۵ به ۲۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش آوای نشاط، سید اسماعیل موسوی درباره همایش فرمانداران سراسر کشور گفت: همایش سه روزه فرمانداران سراسر کشور از روز ۱۸ تیرماه آغاز شده و اختتامیه آن نیز در روز پنجشنبه ۲۰ تیر از ساعت ۸ تا ۱۳ در تالار وزارت کشور برگزارمی‌شود.

وی ادامه داد: این اولین همایش آموزشی برای فرمانداران جهت آمادگی برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه امسال است. البته یک همایش سراسری دیگر برای فرمانداران در اسفند ماه سال ۹۷ برگزار شد که در آن همایش، تنها یکی از کمیته‌ها درباره انتخابات بود.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور خاطر نشان کرد: در این همایش، فرمانداران با آخرین تغییرات قانون انتخابات آشنا می‌شوند و درباره موضوعات مختلف مرتبط با انتخابات همفکری و تبادل نظر می‌کنند.

وی افزود: انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی با قانون فعلی برگزار می‌شود.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره تغییرات رخ داده در برگزاری این دوره از انتخابات نیز عنوان کرد: یکی از این تغییرات کاهش میزان رأی آوری منتخبین از ۲۵ به ۲۰ درصد است. یعنی اگر کسی می‌خواست وارد مجلس شود باید ۲۵ درصد آراء صحیح را از آن خود می‌کرد؛ این رقم در اصلاحیه سال ۹۵ به ۲۰ درصد کاهش یافت.

موسوی درباره دیگر تغییرات نیز خاطر نشان کرد: در حوزه‌های انتخابی که انتخابات خبرگان هم در کنار مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، یک هیئت اجرایی هر دو انتخابات را برگزار می‌کند. حوزه‌های انتخاباتی هم از ۲۰۷ به ۲۰۸ عدد افزایش داشته است.

مدیر کل انتخابات وزارت کشور گفت: در این قانون دادستان نیز به عنوان عضو جدید در هیئت‌های اجرایی، دیده شده‌است. مهلت رسیدگی به شکایات و بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های نظارت استان نسز به ۲۰ روز افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: البته غیر از این همایش، برای آموزش و آمادگی فرمانداران و بخشداران کشور برای انتخابات سال جاری؛ آموزش‌های منطقه‌ای دیده شده که در آن بخشداران و فرمانداران چند استان دریک استان جمع می‌شوند، این برنامه در ایام انتخابات برگزار می‌شود و آموزش‌های کاربردی‌تری را به این عزیزان ارائه خواهیم کرد.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره سفر‌های معاونت سیاسی وزارت کشور نیز گفت: تاکنون به ۸ استان سفر کرده‌ایم و ان‌شاءالله تا آخر سال به دیگر استان‌ها نیز سفر خواهیم داشت.

انتهای پیام/

منبع: میزان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: