کد خبر: ۳۵۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶
رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: طبق آمار، ۲۵ درصد مردم شاغل، در دو دهه آینده شغل خود را از دست خواهند داد، البته این به دلیل کاهش تقاضای اشتغال نیست و بدان معناست که آن شغل به طورکلی در دو دهه آینده از بین خواهد رفت.

به گزارش آوای نشاط، همایش آموزشی و اجرایی امداد خودروی جاده‌ای در محل مجتمع امام خمینی دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

در این مراسم، رئیس دانشگاه علم و صنعت در  اظهار داشت:‌ در چهار دهه اخیر، دانشگاه‌ها از نسل اول به نسل‌های دوم، سوم و چهارم ارتقا یافته‌اند.

جبارعلی ذاکری افزود: دانشگاه‌های نسل اول صرفا مبنای آموزشی داشتند، اما دانشگاه‌های نسل چهارم به دنبال حرکت به سمت فناوری، توسعه علم و ورود به زندگی روزمره مردم هستند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: طبق آمار، ۲۵ درصد مردم شاغل در دو دهه آینده شغل خود را از دست خواهند داد، البته این به دلیل کاهش تقاضای اشتغال نیست و بدان معناست که آن شغل به طورکلی در دو دهه آینده از بین خواهد رفت.

وی توضیح داد: سه دهه قبل، «پست» وظیفه جدی در زندگی روزمره مردم داشت، بسیاری افراد از راه‌های دور به یکدیگر نامه می‌نوشتند، اما امروز به کمک فناوری، تماس‌های تصویری توسط تلفن‌های هوشمند برقرار می‌شود و نیازی به نامه‌نگاری و پست نیست.

ذاکری افزود: کسب و کارهای اینترنتی و الکترونیکی هم به تدریج جایگزین کسب و کار جاری کشور می‌شود و این یعنی بسیاری از مغازه‌ها به مرور نوع کارشان عوض می‌شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به توسعه فعالیت‌های اینترنتی، اظهار داشت: در تغییر روندها،‌ یکی از مباحث همین امدادرسانی جاده‌ای نوین است که البته دانشگاه علم و صنعت،‌ دانشکده‌های مرتبط با این موضوع دارد که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

ذاکری تأکید کرد: برای حمایت از فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی، دانشگاه علم و صنعت اعلام آمادگی کامل دارد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت یادآور شد: همچنین کانون مطالعاتی دانشگاه علم و صنعت هم در این حوزه همکاری می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
برچسب ها: شاغل ، بیکار ، نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: