کد خبر: ۳۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
فعالان بازار سرمایه امروز شاهد اصلاح قیمت‌ها مخصوصاً در سهم‌های بزرگ بودند؛ به طوری که شاخص کل ۵۳۶ واحد رشد کرد. این در حالی است که این شاخص توانسته بود در روز گذشته به مرز کانال ۲۵۰ هزار واحدی راه یابد.

به گزارش آوای نشاط، پس از دو روز متوالی رشد قیمت‌ها در بورس اوراق بهادار تهران، امروز قیمت سهام اکثریت شرکت‌ها مخصوصاً شرکت‌های بزرگ در بورس تهران با افت مواجه شد؛ به طوری که ۱۷۰ نماد با کاهش قیمت و ۱۵۹ نماد با رشد قیمت مواجه شدند.

در فرابورس ایران نیز علی‌رغم رشد ۳.۴ واحدی آیفکس ۱۰۳ نماد کاهش قیمت را تجربه کردند و ۸۸ نماد با رشد قیمت مواجه شدند.

در حالی که شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران در روز گذشته توانسته بود خود را به مرز کانال تاریخی ۲۵۰ هزار واحدی برساند، امروز این شاخص ۵۳۶ واحد کاهش یافت و از دستیابی به این کانال جا ماند.

اما رشد قیمت سهم‌ها در گروه‌های کوچک‌تر سبب شد شاخص کل هم‌وزن به رشد خود ادامه دهد و با ۱۱۳ واحد افزایش تا کانال ۶۱ هزار و ۴۳۰ واحدی بالا رود.

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۰۱۶ واحد کاهش تا رقم ۲۷۸ هزار و ۷۸۹ پایین رفت. شاخص بازار اول و دوم نیز هر کدام به ترتیب ۴۸۰ و ۶۸۴ واحد کاهش یافتند.

گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، معدنی و صنعتی چادرملو و پتروشیمی شیراز هر کدام به ترتیب ۲۱۴، ۱۵۲ و ۴۷ واحد تأثیر افزایشی روی شاخص بازار سرمایه داشتند و در طرف مقابل فولاد مبارکه اصفهان، شرکت ارتباطات سیار ایران و پالایش نفت بندرعباس به ترتیب ۱۱۰، ۱۰۶ و ۱۰۴ واحد در کاهش شاخص بازار تأثیر داشتند.

در گروه محصولات شیمیایی حجم معاملات تا رقم ۱۱۱۶ میلیون سهم و اوراق مالی بالا رفت و ارزش معاملات به حدود ۱۱۹ میلیارد تومان رسید. بدین ترتیب این گروه در صدر ارزش معاملات بورس در امروز قرار گرفت.

پس از گروه محصولات شیمیایی خودرویی‌ها با ارزش معاملات حدود ۹۲ میلیارد تومانی در جایگاه دوم قرار گرفتند و حجم معاملاتشان نیز به ۴۵۱ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید. در عین حال بیشتر سهم‌های این گروه با کاهش قیمت روبرو شدند.

فلزات اساسی پس از دو گروه مذکور با ارزش معاملات حدود ۸۱ میلیارد تومان در جایگاه سوم بورس به لحاظ ارزشی قرار گرفتند. در این گروه نیز بسیاری از سهم‌ها با کاهش قیمت روبرو شدند.

ارزش کل معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱,۷۵۶ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات آن عدد ۴.۴ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. تعداد معاملات این بازار نیز به رقم ۳۰۲ هزار و ۸۱ نوبت دست یافت.

امروز در فرابورس ایران آیفکس ۳.۴ واحد رشد کرد و به رقم ۳۲۲۲ واحدی رسید. ارزش معاملات این بازار نیز تا رقم ۸۸۶ میلیارد تومان افزایش یافت و حجم معاملات تا رقم ۱.۶ میلیارد سهم و اوراق مالی بالا رفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
برچسب ها: بورس ، شاخص بورس ، نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: