کد خبر: ۳۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
سرکنسول ایران در شهر نجف خبر داد:‌ ویزای عراق برای ایرانی‌ها در مناسبت اربعین به مدت ۱۲ روز لغو می‌شود.

به گزارش آوای نشاط، حسین ذوالفقاری ـ معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ـ روز گذشته از توافق دوجانبه ایران و عراق برای حذف ویزا به مناسبت اربعین خبر داد.

او گفته که ورود و خروج اتباع ایرانی به عراق در ایام اربعین با درج مُهر در گذرنامه آن‌ها امکان‌پذیر می‌شود.

به گفته ذوالفقاری، امسال نخستین‌بار است که زائران اربعین برای تشرف به عراق به دریافت روادید نیاز ندارند و تنها با دریافت بیمه‌نامه معتبر و تعیین مرز خروجی که براساس سازوکار جدید ایجاد خواهد شد و ارائه آن در مبادی خروجی می‌توانند وارد عراق شوند.

پایگاه اطلاع‌رسانی حج نیز گزارش کرده که حمید مکارم ـ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر نجف ـ حضور چهار میلیون زائر ایرانی را در مراسم اربعین امسال پیش‌بینی کرده و گفته است: با توجه به توافق صورت‌گرفته میان دو کشور، روادید عراق برای زائران ایرانی از ۱۷ تا ۲۸ ماه صفر، برابر با ۲۴ مهر تا ۵ آبان‌ماه ۱۳۹۸ برای مناسبت اربعین حذف شده است.

او که در دومین جلسه هم‌اندیشی اربعین ۹۸ سخن می‌گفت، اظهار کرد: زائران ایرانی در این مدت ‌زمانی می‌توانند با داشتن گذرنامه و بیمه‌نامه به کشور عراق به‌منظور زیارت عتبات مقدسه و شرکت در مراسم اربعین حسینی سفر کنند و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

مکارم بابیان این‌که مسؤولان در تلاش‌اند مقدمات سفر زائران ایرانی را در اربعین حسینی فراهم کنند، افزود: کمک به هم‌وطنان ایرانی در عراق وظیفه سرکنسولگری ایران است و سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز بر این موضوع تأکید فراوان کرده است.

او از مسؤولان بخش‌های مختلف خواست برنامه‌ریزی‌های لازم را برای استقبال از زائران اربعین حسینی انجام دهند.

مکارم گفت: اسکان، تغذیه، بهداشت، حمل و نقل و مسائل امنیتی از جمله موضوعاتی است که باید برای آرامش زائران فراهم شود تا آن‌ها بتوانند با خیالی آسوده به زیارت عتبات مقدس بروند و در این زمینه با مشکل خاصی روبه‌رو نشوند.

در این جلسه حجت‌الاسلام حسین کاردان ـ مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف ـ و محسن نظافتی ـ مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق ـ حضور داشتند که گزارش‌هایی از برنامه‌ها و فعالیت‌های صورت‌گرفته در حوزه اربعین ارائه کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
برچسب ها: ویزا ، اربعین ، نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: