کد خبر: ۳۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷
مجری برنامه «ثریا» گفت: جدای از کشف و انهدام جاسوسان، جدال انقلابی‌ها با مدیران سیاسی امنیتی محافظه کار در گاندو بعد از دو دهه ما را به یاد جدال مظلومانه حاج کاظم آژانس شیشه‌ای با امنیتی‌های محافظه کار می‌انداخت.

به گزارش آوای نشاط، «محسن مقصودی» مجری برنامه تلویزیونی «ثریا» درباره سریال «گاندو» گفت: چند ماهی است که بنابر دلایلی فعالیتم در فضای مجازی را متوقف کرده بودم. اما این سریال گاندو آنقدر شگفت‌زده­‌ام کرده که دیگر نمی‌توانم ننویسم.

ما در تاریخ ایران صدها سوژه مانند گاندو داشته‌ایم که سیطره عمده فیلم‌ها و سریال‌های عشقی و فیلم نامه نویسان تکراری نگذاشته‌اند که این سوژه‌ها دیده شوند. شاید کسی باور نمی‌کرد یک سریال غیرعاشقانه اینقدر برای مخاطب عام جذاب باشد.

من اما به خاطر اینها شگفت زده نشده‌ام! آنچه قلم خشکیده حقیر را بعد از ماه‌ها به حرکت درآورد نمایشی زیبا از جوانان انقلابی حرفه‌ای، مؤمن، شاد و دوست داشتنی در لباس خدمت به وطن بود (این بار در لباس نیروهای امنیتی) و از آن مهمتر جدال زیبا و واقعی جوانان انقلابی با محافظه کاران و غرب گرایان اهل مذاکره و سازش با غرب... جدال برای به زیرکشیدن مصونیت و کاپیتولاسیون آقازاده‌ها، خواهر زاده‌ها و عموزاده‌ها... خدا می‌داند که چقدر مردم ذوق کرده‌اند وقتی آقازاده و برادرزاده خائن فلان مسئول حکومتی با سماجت و پافشاری منطقی جوانان انقلابی بازداشت و محاکمه شدند.

باید به جسارت همه کسانی که سبب شدند این پرونده‌های واقعی دیده شود خداقوت گفت. از نظر حقیر این عملیات رسانه‌ای علیه نفوذ جریان غرب‌زدگی و آقازاده‌های اشرافی و کاسبان تحریم‌ها، چندین برابر عملیات اصلی دستگیری جیسون رضاییان برای انقلاب ارزش افزوده داشته است. ارزشی که این بار با میلیاردها دلار هم معاوضه نخواهد شد.

جدای از کشف و انهدام جاسوسان، جدال انقلابی‌ها با مدیران سیاسی امنیتی محافظه کار در گاندو بعد از دو دهه ما را به یاد جدال مظلومانه حاج کاظم آژانس شیشه‌ای با امنیتی‌های محافظه کار (رضا کیانیان در نقش سلحشور مامور امنیتی فیلم آژانس) می‌انداخت با این تفاوت که گاندو نشان می‌داد حاج کاظم های جنگ دیروز حالا تکثیر شده‌اند و پرتوان و پرامید عرصه را بر سلشحورهای خسته و مدعی تنگ کرده‌اند!

سلحشورهای محافظه کار هم البته تکثیر شده‌اند و مناصب بالاتری دارند اما حاج کاظم‌های جوان در گاندو آنقدر عاقل، علمی و پر تلاش‌اند که هم محافظه کاران و هم غرب گرایان را تسلیم اراده خودشان می‌کنند و این مهم ان‌شاءالله آینده جریان انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها خواهد بود.

و در آخر آنکه وقتی صحنه‌های سریال گاندو را می‌دیدم مطمئن بودم که صدای خیلی‌ها درمی‌آید... این صداهای محافظه‌کاران عرصه فرهنگ و سرهنگ‌های امنیتی فرهنگی، سالهاست که برای ما بچه‌های رسانه «آشنا»ست و سربسته بگویم که هفته‌ای نیست که ندای روشنگری و مطالبه‌گری رسانه‌های انقلابی از زیر ذره‌بین‌های معیوب و هجمه‌های فرهنگی!شان به سلامت عبور کند و البته چه افتخاری بالاتر از اینکه ائتلاف محافظه‌کاران و اشرافیت چپ و راست علیه انقلابی‌ها تیغ برکشند!

این روزها هیاهوی برجام‌پرستانی که بت چندساله‌شان فروریخته است هنوز در رسانه‌ها بلند است تا کسی از آنها در خصوص این بت‌سازی عبث سؤالی نپرسد، اما خداباوران راستین هیچ وقت به بت برجام کدخدا ایمان نیاوردند و امروز که فرجام برجام مشخص شده، روز روشنگری خداباوران علیه هرگونه کدخداپرستی و وادادگی است و سریال گاندو مصداق پررنگ این نهضت روشنگری است.

گرچه این سریال هم مانند هر کار هنری دیگری ممکن است نقص‌های فنی و هنری داشته باشد –که جای بحثش اینجا نیست - اما اقبال عمومی مردم نشان می‌دهد که این ضعف‌ها قابل اغماض بوده است.

چقدر جای این‌گونه سریال‌ها خالی بود و امیدوارم گاندو فتح بابی باشد برای تلفیق روشنگری مستند و هنر فیلم‌سازی...

به سهم خودم دست همه عوامل این سریال به‌ویژه تهیه‌کننده، کارگردان، مجری طرح و نویسنده محترم را که تا به حال توفیق دیدار هیچ کدام‌شان را نداشته‌ام، می‌بوسم و امیدوارم بتوانیم در اولین فرصت در «ثریا» میزبان‌شان باشیم.

ضمناً باید از همه مدیران جسوری که به تولید و پخش این سریال در شبکه سه سیما کمک کردند نیز خداقوت بگویم. به مدیران محترم تلویزیون هم ضمن خداقوت عرض می‌کنم که گاندو انتظار ما را از سریال‌سازی در تلویزون بالا برد، همه دریافتیم که در این جنگ اقتصادی رسانه‌ای تمام‌عیار دشمن علیه مردم ایران، مجموعه‌های تلویزیونی می‌توانند در کنار مستندها و سایر برنامه‌ها، نقش بسیار پررنگ‌تری در مسیر روشنگری داشته باشند. ظرفیتی که متأسفانه سال‌هاست از آن غافل بوده‌ایم و گاندو مانند یک شوک، همه ما را متوجه آن کرد!

انتهای پیام/

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: