کد خبر: ۳۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله‌پاچه و سیرابی گفت: واردات گوشت به کشور منجر به کاهش کشتار دام در کشور شده که به همین دلیل با مشکل کمبود کله پاچه در کشور مواجه هستیم.

به گزارش آوای نشاط، حسین رواسی در خصوص آخرین نوسانات قیمت سیرابی و کله پاچه اظهار کرد: آخرین نوسان قیمت مربوط به اوایل تیر ماه سال جاری است که حدود ۵ درصد افزایش داشت.

وی در ادامه افزود:درحال حاضر هیچ نظمی بین واحد‌های سیراب شیردان و کله پزی‌ها وجود ندارد و این مشکل از زمانی آغاز شد که به دستور سازمان حمایت از مصرف کنندگان، اتحادیه نباید در تعیین نرخ کله پاچه و سیرابی دخالتی داشته باشد و نرخ‌ها بین واحد‌ها باید رقابتی شود.

رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله‌پاچه و سیرابی ادامه داد: رقابتی کردن نرخ‌ها در بین واحد‌ها زمانی کارساز و موفقیت آمیز خواهد بود که نسبت عرضه از تقاضا در بازار بیشتر باشد، اما در شرایط فعلی این تصمیم بازار را به رکود کشیده است.

رواسی در خصوص رضایت برخی واحد‌ها از تصمیم سازمان حمایت تصریح کرد: باوجود اینکه این تصمیم سازمان حمایت در بازار بی نظمی ایجاد کرده، اما حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از واحد‌ها و کسبه هیچ اعتراضی نسبت به این موضوع ندارند چراکه با نرخ‌های بسیار بالا به مشتریان خود خدمات می‌دهند و سود بیشتری عایدشان می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با وجود وارد کردن تعداد زیادی دام و گوسفند به کشور، همچنان مشکل تامین کله و پاچه بین واحد‌ها وجود دارد، به این دلیل که با وجود وارد کردن گوشت به کشور، تعداد کشتار دام در کشور کمتر شده و نیاز واحد‌ها برآورده نمی‌شود.

رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله‌پاچه و سیرابی عنوان کرد: طبق روال سال های گذشته با افزایش درجه هوا در کشور کشتار دام افزایش می‌یافت و در نهایت منجر به کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت سیرابی و کله‎پاچه در کشور می‌شود، اما در سال جاری نه تنها از قیمت‌ها کاسته نشد بلکه تا ۵ درصد نیز افزایش یافت.

رواسی بیان کرد: به دلیل تعیین نبودن نرخ قطعی در بین واحدها، هم اکنون شاهد این هستیم که قیمت یک دست کله پاچه کامل بین واحد‌ها تا ۵۰ هزار تومان اختلاف قیمتی دارد.

انتهای پیام/

منبع: میزان
برچسب ها: کله پاچه ، طباخی ، نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: