کد خبر: ۳۴۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
وحید مرادی ۱۱ تیر ۹۷ در زندان به قتل رسید، اکنون پس از گذشت یک سال از قتل وی، هنوز خبری از صدور کیفرخواست نیست.

به گزارش آوای نشاط، وحید مرادی؛ شرور معروف پایتخت، 26 اردیبشهت 97 در یک نزاع در خیابان 21 ولنجک، بن‌بست اول با ضربات چاقو یکی از دوستان بیست و هشت‌ ساله‌اش به‌نام حسین را به‌قتل رساند و از محل جنایت متواری شد که مأموران پلیس اداره آگاهی پایتخت وی را هنگام فرار از کشور و در 500متری مرز کشور ترکیه بازداشت کردند.

وحید درباره علت قتل حسین گفته بود: دوماهی بود که از زندان آزاده شده بودم، حسین وقتی فهمید آزاد شده‌ام، با من تماس گرفت و گفت که به خانه‌اش بروم، در منزلش چند دوستمان نیز حضور داشتند، حسین در آن مهمانی از من فیلمبرداری کرد و گفت فیلم را در لایو اینستاگرام قرار می‌دهد و از من خواست مقابل دوربین صحبت کنم.

وی افزود: من به حسین گفتم، به خاطر تعهدم نمی‌خواهم از من فیلم بگیرد، او ناگهان فحش ناموس داد، من نیز که روی این مسائل حساس هستم، با هم درگیر شدیم و او و دو نفر دیگر را با چاقو زدم.

وحید پس از بازداشت، به زندان رجایی شهر انتقال یافت تا اینکه درست یک سال قبل (11 تیر 97) حین هواخوری در زندان رجایی‌شهر کرج به قتل رسید.

بررسی‌های اولیه نشان داد که وحید مرادی با سلاح دست‌ساز داخل زندان (تیزی) و نه با چاقو یا قمه به‌قتل رسیده است.

بلافلاصله بعد از قتل وحید تحقیقات برای شناسایی ضارب وی آغاز شد و کارآگاهان در بررسی اولیه سه متهم اصلی قتل وحید مرادی را شناسایی کردند.

یکی از این متهمان سعید نام داشت، وی 13 بهمن سال 95 طی یک فقره نزاع و درگیری دسته‌جمعی در خیابان منصور مرد 47ساله‌ای به‌نام علی را با اسلحه ساچمه‌زنی به‌قتل رسانده و اسفندماه 95 توسط مأموران اداره پلیس آگاهی در مخفیگاهش شناسایی و بازداشت شد.

بررسی سوابق سعید نشان داد وی در یک فقره سرقت مسلحانه از طلافروشی در شهرستان لاهیجان نیز طی سالهای قبل مشارکت داشته است.

پس از ظن کارآگاهان به سعید، دوربینهای مداربسته زندان رجایی‌شهر که تصاویر لحظه نزاع را به‌ثبت رسانده‌ بودند، و چاقوهای مشکوفه از متهمان مورد بررسی قرار گرفتند.

در ادامه ماجرای قتل وحید مرادی، فیلمی توسط زندانیان زندان رجایی‌شهر کرج در فضای مجازی منتشر شد که آنها با عربده‌کشی و رجزخوانی قاتلان وحید مرادی پس از قتل را نشان می‌دادند.

با وجود اینکه سعید.ص، به عنوان عامل اصلی قتل وحید مرادی شناخته شده است، هنوز خبری از صدور و ارسال کیفرخواست به دادگاه کیفری نیست و فقط اعتراض به قرار بازداشت موقت متهم به شعبه 4 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شده که آنهم به دلیل نقص، در تاریخ اول خرداد امسال به دادسرا برگشته است.

گفتنی است، متهم به قتل وحید مرادی (سعید.ص) پرونده قتل عمد دیگری دارد که دادگاه رسیدگی به آن سوم شهریور 98 در دادگاه کیفری استان تهران برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم
برچسب ها: وحید مرادی ، قاتل ، نشاط ، شرور
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: