کد خبر: ۳۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
کاهش اخیر قیمت نفت در بازار جهانی باعث ایجاد موج جدید ورشکستگی شرکت‌های نفت شیل آمریکایی شده است.

به گزارش آوای نشاط به نقل از راشاتودی، کاهش اخیر قیمت نفت در بازار جهانی باعث افت فعالیت شرکت‌های نفت شیل آمریکا شده است.

به گزارش بانک مرکزی ایالات دالاس آمریکا، در سه ماهه دوم سال جاری فعالیت صنعتی در تگزاس که مرکز اصلی شرکت‌های نفت شیل در آمریکا محسوب می‌شود، ۰.۶ درصد منفی شده است. این منفی شدن به این معنی است که نسبت به سه ماهه نخست سال جاری، شاهد کاهش فعالیت شرکت‌ها بوده‌ایم. این موضوع خود مستندی است بر این مدعا که کاهش قیمت نفت در بازار جهانی باعث شده است شرکت‌های نفت شیل آمریکا از سرمایه‌گذاری و انجام فعالیت‌های حفاری عقب‌نشینی کنند.

اگرچه نرخ تولید نفت و گاز در تگزاس نسبت به سه ماهه قبل کاهش نداشته است، اما سرعت رشد آن نسبت به سه ماهه قبل کمتر بوده است.

کاهش حفاری در میادین نفت شیل تگزاس بیشترین تأثیر را بر شرکت‌ها ارائه‌دهنده خدمات میادین نفتی می‌گذارد، چرا که آنها درآمد خود را از حجم حفاری‌ها و فعالیت شرکت‌ها به دست آورده و سود آنها ربطی به میزان تولید ندارد.

نه تنها فعالیت حفاری در این مناطق کاهش یافته است، بلکه قیمت خدمات ارائه شده توسط این شرکت‌ها نیز کاهش بیشتری داشته و درآمد آنها به شکل قابل توجهی پایین آمده است.

از طرف دیگر، نرخ حقوق کارکنان و نرخ اشتغال نیز نسبت به قبل کاهش شدیدی را تجربه کرده است.

به گفته یکی از مدیران شرکت‌های نفتی، کاهش قیمت نفت در سه ماهه دوم سال جاری تأثیر بدی بر شرایط صنعت نفت داشته است. یکی دیگر از تأثیرات آن کاهش شدید سرمایه‌گذاری‌های نفتی هم در صنعت نفت شیل و هم در صنعت نفت متعارف است.

یک مدیر نفتی دیگر نیز می‌گوید، به نظر می‌رسد یک دور جدید ورشکستگی و ضرر شرکت‌های نفتی آغاز شده است.

منبع: فارس
برچسب ها: شرکت شیل ، نفت ، نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: