کد خبر: ۳۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
فوق تخصص روماتولوژی با اشاره به راه‌های جلوگیری از ابتلا به آرتروز زانو، گفت: شیب‌های تند، پله‌ها، دوزانو و چهارزانو نشستن باعث بیشتر شدن فشار به مفصل زانو می‌شود.

به گزارش آوای نشاط، عبدالرحمن رستمیان فوق تخصص روماتولوژی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره «انواع پادردها در سنین مختلف»، اظهار داشت: یکسری دردها به دلیل وضعیت زندگی کردن افراد بوده و امری معمولی است اما برخی علائم مانند ورم مفاصل یا ضایعات پوستی قابل توجه هستند.

وی ادامه داد: علائمی مانند اینکه فرد صبح‌های زود بدنش خشک است و بعد از استراحت طولانی این روند ادامه دارد باید جدی گرفته شود.؛ آرتریت روماتوئید در سنین میانی به بالا شیوع دارد و در این بیماری، مفاصل دست ورم می‌کند یا بیماری لوپوس که فرد درد مفاصل و ضایعات پوستی دارد و در صورتی که پزشک عمومی این بیماری را تشخیص دهد، آن را به متخصصین مربوطه معرفی می‌کند.

این فوق تخصص روماتولوژی افزود: واقعیت این است که بیماری‌های روماتولوژی با توجه به وسایل تشخیصی مناسبی که در دست داریم، درمان مناسب‌تری دارند و قابل درمان هستند؛ به شرط اینکه این بیماری زود تشخیص داده شود و فرد به پزشک مراجعه کند.

رستمیان درباره «درد مفصل زانو در سنین بالا»، ابراز داشت: درد زانو در سنین بالا بیشتر آرتروز است؛ درمان آرتروز بیشتر مراعات کردن است؛ البته درمان‌های عارضه رماتیسمی حتماً دارویی است.

وی درباره «دردهای شبانه افراد در ناحیه مفصل زانو»، خاطرنشان کرد: برای بیماری آرتروز مصرف کردن کورتون جایگاهی ندارد و مصرف این دارو برای بیماری‌های التهابی است که آن هم باید پزشک متخصص تجویز کند.

این فوق تخصص روماتولوژی با تأکید بر اینکه باید از سنین میانی، آموزش‌های استفاده صحیح از مفاصل زانو را به افراد بیاموزیم، یادآور شد: درد آرتروز در مراحل اولیه این پیام را به بیمار می‌دهد که از پله بالا و پایین نرود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره «روش‌های درمان آرتروز »، بیان داشت: برای داشتن درمانی مؤثر، باید مواردی را رعایت کنیم که از جمله آنها داشتن وزن مناسب است؛ افرادی که وزن زیادی دارند، دچار آرتروز می‌شوند؛ ضمن اینکه تقویت عضلات اطراف مفصلی که دچار آرتروز شده و همچنین تقویت عضلات بالای زانو در پیشگیری از آرتروز مؤثر است.

رستمیان با اشاره به راه‌های جلوگیری از ابتلا به آرتروز، تصریح کرد: شیب‌های تند، پله‌ها، دوزانو و چهارزانو نشستن باعث بیشتر شدن فشار به مفصل می‌شود؛ در نتیجه ممکن است نیاز به این باشد که فرد از سرویس بهداشتی فرنگی استفاده کند، اما مهمترین عامل پیشگیری از آرتروز، کم کردن وزن و تقویت عضلات اطراف مفصلی است که دچار آرتروز شده است.

منبع: فارس
برچسب ها: دو زانو ، سلامت ، نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: