کد خبر: ۳۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
گانتس رئیس حزب موسوم به سفید-آبی رژیم صهیونیستی و لیبرمن وزیر جنگ اسبق رژیم به شدت از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به سبب ناتوانی در برابر جنبش‌های مقاومت فلسطین انتقاد کردند.

به گزارش آوای نشاط به نقل از پایگاه خبری شهاب، بنی گانتس رئیس حزب موسوم به سفید-آبی رژیم صهیونیستی به شدت از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به سبب توافق آتش‌بسی که شامگاه پنجشنبه با جنبش حماس به دست آمد، انتقاد کرد. گانتس در جریان بازدید از شهرک‌های صهیونیست‌نشین همجوار نوار غزه به مکان‌های وقوع آتش سوزی ناشی از اصابت بالن‌های آتش زای پرتاب شده از سمت نوار غزه رفت و گفت ما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که حماس به قدرت بازدارندگی رسیده به طوری که هر آنچه را که می‌خواهد بر نتانیاهو دیکته می‌کند و به همین سبب ما قدرت بازدارندگی نداریم، بنابراین باید با قدرت پاسخ بگوییم.

وی افزود توافق اخیر با حماس ثابت کرد که نتانیاهو، بالن‌های حماس را با گاز هیلوم پر می‌کند و بالن‌ها همچنان فرود می‌آید و در اطراف غزه آتش می‌گیرد.

گانتس اظهار داشت بدون پاسخ، هرگز قدرت بازدارندگی کسب نخواهیم کرد، و اگر قدرت بازدارندگی نداشته باشیم، هرگز آرامش پیدا نخواهیم کرد، در برابر نتانیاهو، تا زمانی که امور بر وفق مرادش باشد، این آتش سوزی‌ها(در شهرک‌های صهیونیست نشین همجوار غزه) اهمیتی برایش ندارد.

انتقاد شدید لیبرمن از نتانیاهو

لیبرمن هم با حمله شدید به نتانیاهو گفت نتانیاهو در برابر حماس تسلیم شده که از وی باج خواهی می‌کند و از او امتیاز می‌گیرد.

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را متهم کرد که در برابر جنبش حماس تسلیم شده و توافق آتش بس جدید را امضا کرده که به موجب آن، محدوده ماهیگیری به 15 مایل دریایی افزایش خواهد یافت و با ورود مقادیری سوخت برای راه اندازی نیروگاه تولید برق در نوار غزه هم موافقت کرده است.

لیبرمن که ریاست حزب موسوم به اسرائیل خانه ما را برعهده دارد، توافق نتانیاهو را که (شامگاه پنجشنبه ششم تیر)با نظارت مصر و سازمان ملل به دست آمد، خفت بار خواند و گفت این توافق، سبب تضعیف اسرائیل و افزایش قدرت و توانمندی سیاسی و نظامی حماس خواهد شد.

لیبرمن افزود نتانیاهو با این توافق، به تسلیم خود در برابر تروریسمی که حماس نماینده آن است، ادامه می‌دهد و حماس از نتانیاهویی باج خواهی می کند که برای حفظ وضعیت سیاسی خود به زیان قدرت بازدارندگی اسرائیل که تضعیف شده، تلاش می کند.

لیبرمن گفت قدرت حماس به زیان تمام امتیازهایی که نتانیاهو در چارچوب توافق تسلیم(آتش بس) داده است، تقویت شده است.

وی افزود نتانیاهو شیوه‌ای را برای فرار از پاسخ به حملات مستمر از سمت نوار غزه که طی هفته گذشته صدها آتش سوزی(در شهرک‌های صهیونیست نشین همجوار غزه) رخ داده، در پیش گرفته است و آن شیوه اظهارنظر درباره یکصد بمب هسته‌ای در ایران است.

لیرمن اظهار داشت کسی که قادر به مقابله با اقدامات تروریستی حماس نیست، چگونه می تواند با برنامه هسته ای ایران مقابله کند، نتانیاهو فقط از کلمات استفاده می‌کند و فقط حرف می زند و جرات رویارویی ندارد.

وی بار دیگر نتانیاهو را به سبب ضعف و ناتوانی در برابر جنبش حماس مورد انتقاد خود قرار داد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی صبح جمعه هفتم تیر از دستیابی به توافق آتش بس جدید با نظارت سازمان اطلاعات مصر و سازمان ملل خبر داده بودند.

روزنامه یسرائیل هیوم عبری نوشته بود توافق جدید مربوط به توقف پرتاب بالن‌های آتش زا از سمت نوار غزه در برابر چندین تعهدی است که اسرائیل باید انجام دهد.

این روزنامه افزود به موجب توافق جدید، حماس پرتاب بالن‌های آتش زا را در برابر بازگشایی گذرگاه‌ها از سوی اسرائیل و ورود سوخت به غزه و گسترش محدوده ماهیگیری، متوقف خواهد کرد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: