کد خبر: ۳۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر نوشت که کاملا آشکار است که «تیم ب» نگران منافع آمریکا نبوده و تشنه جنگ است.

به گزارش آوای نشاط، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر به سخنان ترامپ درباره حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «اینکه ارتش آمریکا هیچ کاری در خلیج فارس ندارد 100 درصد درست است. حذف نیروهایش کاملا در راستای منافع آمریکا و جهان است. اما هم اکنون آشکار شده است که «تیم ب» نگران منافع آمریکا نیست. آنها دیپلماسی را تحقیر کرده و تشنه جنگ هستند.»

دونالد ترامپ اخیرا گفته است که بخش اندکی از نفت مورد نیاز آمریکا از تنگه هرمز عبور می‌کند و چین و ژاپن خودشان باید از کشتیهای خود در تنگه هرمز محافظت کنند. وی در مصاحبه‌ای تاکید کرده بود که آمریکا نیازی به تنگه‌ هرمز ندارد.

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز اخیرا درمصاحبه با شبکه سی ان ان درباره عبور نفت از تنگه هرمز گفته بود، «رئیس‌جمهور همواره می‌گوید که - همه باید درک کنند - بحث نفت نیست. در حمله به نفتکش‌ها در تنگه که هفته پیش اتفاق افتاد. این روزها ایالات متحده، ما، کمتر از ۱۰ درصد نفت خود را از خلیج فارس تأمین می‌کنیم، چراکه رک بگویم، ما الان یکی از صادرکنندگان پیشروی انرژی در جهان هستیم. چین، هند و دیگران هستند که به این منطقه وابسته‌اند. بحث امنیت و صحت ایالات متحده، اسرائیل و متحدان ما در سرتاسر جهان است. و به همین دلیل است که هرگز به ایران اجازه نمی‌دهیم که به سلاح هسته‌ای دست یابد.»

منبع: فارس
برچسب ها: ظریف ، آمریکا ، نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: