کد خبر: ۳۴۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
در بیشتر مواقع کبودی‌ها نادیده گرفته می‌شوند اما باید بدانید که گاهی اوقات این کبودی‌ها می‌تواند نشانه‌ای از بیماری‌ها باشند.

به گزارش آوای نشاط، کبودی اغلب توسط افراد نادیده گرفته می‌شود و به ندرت مورد بررسی قرار می‌گیرد. زمانی که یک شخص دچار آسیب‌های فیزیکی می‌شود، این آسیب به رگ‌های خونی زیر پوست او فشار می‌آورد و موجب کبودی می‌شود. البته این اتفاق بیشتر در افراد مسن رخ می‌دهد زیرا پوست آنها بسیار نازک است و به سرعت رگ‌های آنها آسیب می‌بینند.

براساس گزارش «مدیکال دیلی»، کبودی که به آسانی رخ دهد، می‌تواند به یک وضعیت اورژانسی پزشکی تبدیل شود. اگر این کبودی‌ها به طورمکرر و بدون علت مشخصی رخ دهد، ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا بهبود یابد و در برخی موارد منجر به آسیب‌های جدی و کبودی‌های دردناک می‌شود.

گاهی اوقات علت این کبودی‌ها ارثی است اما در برخی موارد می‌تواند نشانه‌ای از یک وضعیت پزشکی باشد.

در اینجا با برخی از این وضعیت‌ها آشنا خواهید شد.

بیماری کبدی

بیماری کبدی « سیروز» (التهاب شدید کبد) باعث می‌شود تا کبد آزادسازی پروتئین انعقاد خون را متوقف کند. از همین پوست بیمار زرد می‌شود و با خارش همراه است. از طرفی رنگ ادرار او نیز تیره و پاهایش متورم می‌شود.

اختلالات خونریزی

اختلالات ژنتیکی خونریزی، باعث می‌شود که خون افراد به آرامی لخته شود و در بعضی مواقع به طور کامل از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند.

کمبود ویتامین

کمبود ویتامین C منجر به بروز بیماری «اسکوربوت» می‌شود که با خونریزی لثه و کبودی همراه است و پس از مدتی طولانی بهبود می‌یابد.

همچنین کمبود ویتامین K نیز بزرگسالان و نوزادان را با مشکلاتی مواجه می‌کند که در نوزادان با تزریق و در بزرگسالان با مصرف مکمل‌های ویتامینی درمان می‌شود.

سرطان

از طرفی لوسمی نیز بر مغز استخوان و جریان خون بیمار تاثیر می‌گذارد و می‌تواند منجر به خونریزی لثه و کبودی شود.

منبع: فارس
برچسب ها: کبودی ، سلامت ، نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: