کد خبر: ۳۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳
لیگ ملت‌های والیبال؛
تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال برابر فرانسه شکست خورد تا دومین باخت کشورمان در این رقابت‌ها رقم بخورد.

به گزارش آوای نشاط، تیم ملی والیبال ایران امروز (یکشنبه) در حالی در آخرین بازی هفته چهارم رقابت‌های لیگ ملت‌ها برابر تیم فرانسه در سالن ۶ هزار نفری «حسین رضازاده» اردبیل صف آرایی کرد که در این بازی با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد و دومین باختش در این رقابت ها را تجربه کرد. با این باخت صعود تیم ملی به مرحله نهایی به تعویق افتاد. ایران به گفته ایگور کولاکوویچ برای صعود به مرحله بعد به یک برد نیاز دارد و یا نتایج مدعیان دیگر جوری رقم بخورد که ایران حتی با سه باخت صعود کند.

سعید معروف، فرهاد قائمی، محمد موسوی، محمدجواد معنوی نژاد، علی اصغر مجرد، پوریا یلی و محمد رضا حضرت پور مردان ایگور کولاکوویچ در ابتدای بازی بودند.

* ست نخست؛ ۲۵ بر ۱۸ به سود فرانسه
تیم ملی والیبال ایران در ابتدای ست نخست تیم برتر بودند و موفق شدند با نتیجه ۳ بر یک از حریف پیش بیافتند اما در ادامه فرانسوی‌ها با کسب دو امتیاز متوالی بازی را در امتیاز ۳ برابر کردند. نخستین تایم استراحت فنی نیز با نتیجه ۸ بر ۶ به سود تیم ملی فرانسه همراه شد. در ادامه بازی در امتیاز ۶ برابر پیش رفت و فرانسوی‌ها با ایجاد اختلاف امتیاز موفق شدند دومین تایم استراحت فنی را نیز با نتیجه ۱۶ بر ۱۰ به سود خود به پایان برسانند. فرانسه با برتری در سرویس و دفاع موفق شد ۷ اختلاف امتیاز را در بازی ایجاد کند و با نتیجه ۲۰ بر ۱۳ پیش بیافتد. در نهایت این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود فرانسه تمام شد.

*ست دوم؛ ۲۶ بر ۲۴ به سود فرانسه
شاگردان تیلیه در فرانسه در شروع ست دوم بازی را خوب آغاز کردند و با نتیجه ۵ بر ۳ از ملی پوشان ایران پیش افتادند اما تیم ملی در ادامه موفق شد با کسب ۳ امتیاز متوالی بازی را در امتیاز ۶ برابر کند. نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۶ به سود فرانسوی ها همراه شد. پس از تایم استراحت یک بار دیگر دو تیم در امتیاز ۹ برابر شدند. ملی پوشان نسبت به ست اول در حمله موفق تر عمل کردند اما همچنان درصد بالای اشتباهات تیم ملی وجود داشت. بازی تا امتیاز ۱۴ برابر پیش رفت و دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به سود شاگردان تیلیه همراه شد. فرانسوی ها در سرویس خوش درخشیدند تا با نتیجه ۱۹ بر ۱۳ از شاگردان ایگور پیش افتند. هرچند ایران بازی را در امتیاز ۲۰ به تساوی کشاند اما در پایان این ست فرانسه با نتیجه ۲۶ بر ۲۴‏‬ به پیروزی رسید.

*ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۱ به سود فرانسه
ست سوم در حالی برای ایران آغاز شد که ایگور کولاکوویج کریمی را به جای معروف وارد زمین کرد. بازی در این ست تقریباً برابر پیش رفت، سرویس، دفاع و حمله همچنان برگ برنده فرانسوی ها بود تا نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۶ به سود شاگردان تیلیه همراه شود. فرانسه برتری خود را حفظ کرد تا دومین تایم استراحت فنی نیز با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ پیروز پشت سر بگذارند. در نهایت بازی با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود فرانسه تمام شد.

پس از شکست مقابل تیم ملی برزیل این دومین شکست ملی پوشان تا پایان هفته چهارم رقابت های لیگ ملت ها است. ملی پوشان با این شکست همچنان با ۱۰ پیروزی و ۳۰ امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار دارند و در صورت پیروزی برزیل مقابل روسیه ساعت ۴:۳۰ بامداد برگزار می شود، تیم ملی به رده دوم خواهد رفت.

تیم ملی والیبال ایران در هفته پایانی دور مقدماتی رقابت های لیگ ملت ها که به میزبانی بلغارستان برگزار خواهد شد با تیم های صربستان، بلغارستان و آمریکا دیدار خواهد کرد.

برنامه کامل دیدارهای تیم ملی در هفته پنجم:
ایران – صربستان / جمعه ۷ تیرماه / ساعت ۱۸:۳۰
ایران – بلغارستان / شنبه ۸ تیرماه / ساعت ۲۲:۱۰
ایران – آمریکا / یکشنبه ۹ تیرماه / ساعت ۱۸:۳۰

ایران، ایتالیا، چین، آلمان، برزیل، آرژانتین، ژاپن، کانادا، لهستان، روسیه، پرتغال، استرالیا، فرانسه، صربستان، بلغارستان و آمریکا ۱۶ تیم حاضر در رقابت‌ها هستند که پس از پایان دور مقدماتی مسابقات، پنج تیم برتر به همراه تیم آمریکا میزبان مرحله نهایی رقابت‌ها از ۱۹ تا ۲۳ تیرماه برای تکلیف قهرمان جدال خواهند داشت.

تیم‌های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن ۱۲ تیم اصلی و ثابت در لیگ ملت‌های والیبال خواهند بود که برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت‌های والیبال حضور خواهند داشت. تیم ملی والیبال ایران در سال ۲۰۱۹ هفتمین حضور خود در لیگ جهانی والیبال را که با نام لیگ ملت‌های والیبال برگزار می‌شود، در حالی تجربه می‌کند که هدایت این تیم را ایگور کولاکوویچ برای سومین سال متوالی بر عهده دارد.

ملی پوشان ایران در شش دوره گذشته این رقابت‌ها با خولیو ولاسکو (۲۰۱۳)، اسلوبودان کواچ (۲۰۱۴ و ۲۰۱۵)، رائول لوزانو (۲۰۱۶) و کولاکوویچ (۲۰۱۸و ۲۰۱۷) به میدان رفتند.

بهترین عنوان ایران در این مسابقات با حضور کواچ در سال ۲۰۱۴ بود که ملی پوشان موفق شدند مقام چهارم مسابقات را کسب کنند. سال گذشته نیز تیم ملی با هدایت ایگور در جایگاه دهمی قرار گرفت.

تیم‌های والیبال برزیل (با ۹ مدال طلا، ۷ نقره، ۴ برنز)، ایتالیا (با ۸ مدال طلا، ۳ نقره، ۴ برنز) و تیم روسیه (با ۳ مدال طلا، ۵ نقره، ۷ برنز) به ترتیب پرافتخار ترین تیم‌های لیگ جهانی هستند.

منبع: مهر
برچسب ها: والیبال ، ایران ، نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: