کد خبر: ۳۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
برای رفع یک نیاز مالی فوری با مبلغ کم چه می‌کنید؟ سراغ بانک‌ها می‌روید، لیست بلند بالای درخواستی‌شان را فراهم می‌کنید و در انتظار می‌مانید؟ یا به دوست و آشنا رو می‌اندازید و درخواست قرض می‌کنید؟

به گزارش آوای نشاط، همه ما با صندوق‌های قرض‌الحسنه محلی یا خانوادگی آشنا هستیم. صندوق‌های کوچکی که با مبالغ کم تشکیل می‌شود، ساختار پیچیده‌ای ندارد، اعضا تقریبا یکدیگر را می‌شناسند و از همه مهمتر، وام‌ و اقساط بدون ضامن و براساس اعتماد متقابل پرداخت می‌شود.


در شرایط فعلی که دریافت خدمات بانکی سخت و پیچیده است، ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه غیررسمی در میان اقشار مختلف جامعه رواج زیادی پیدا کرده است.

در این‌ نوع صندوق‌ها، به دلیل اینکه ابزارهای قانونی و نظارتی وجود ندارد، ممکن است برخی افراد خواسته یا ناخواسته مثلاً با تأخیر در پرداخت اقساط، در روند طبیعی صندوق ایجاد اختلال کنند که در اینصورت شما تقریباً هیچ راه قانونی‌ای برای شکایت و اعاده حق خود نخواهید داشت.

با این اوصاف، ایجاد و مدیریت این نوع صندوق‌ها هرچند بسیار ساده به نظر می‌رسد ولی وجود ابزار و روش‌هایی که فرآیند انجام آن را ساده کند بسیار ضروری و لازم است.

چطور یک صندوق وام خانگی را اداره کنیم؟
در حال حاضر صندوق‌های قرض الحسنه خانوادگی بسیاری فعال هستند، اما انسجام و نظم دهی به کار آن ها بسیار دشوار است. به ویژه آنکه مدیران این قرض الحسنه ها اغلب مدیرمالی و یا حسابدارحرفه ای نبوده و تخصص کافی دراین زمینه را ندارند.


اگر می‌خواهید با روش‌های جدید و کارآمد وام‌های خانگی را مدیریت کنید، ما یک پیشنهاد برای شما داریم.
سامانه‌ای که به وسیله مکانیزه کردن بخش بزرگی از فعالیت‌های صندوق‌های محلی یا خانگی که پیش از این به صورت سنتی انجام می‌گرفت، انجام امور مالی را برای مدیران این صندوق‌ها تسهیل می‌کند.


با این سامانه شما قادرخواهید بود صندوق‌های خود را ایجاد و مدیریت کرده، امور مالی مرتبط با صندوق را با سهولت بیشتر کنترل کنید. علاوه بر آن شما می‌توانید با دریافت گزارش‌های متنوع از وضعیت صندوق‌های خود باخبر شوید.

معرفی می‌کنیم: سامانه نیکان بانک ملت

اگر شما مدیر یک صندوق قرض‌الحسنه محلی یا خانوادگی هستید و در بانک ملت حساب ندارید توصیه می‌کنیم از خواندن ادامه این گزارش صرف‌نظر کرده و سریعا یک حساب در این بانک باز کنید و اگر مشتری بانک ملت هستید ما در ادامه به شما می‌گوییم چطور جهت تسهیل امور مدیریت صندوق، حساب خود را در سامانه نیکان فعال کنید‌‎.


برای فعالسازی اولیه سامانه شما می‌بایست به آدرس بانکداری الکترونیک بانک ملت”اینجا” مراجعه و از منوی مدیریت گزینه فعالسازی / غیرفعالسازی را انتخاب کنید.

 

مدیریت حساب

 

معرفی حساب به سامانه نیکان

 

 

صفحه ورود به سامانه نیکان

 

 

صفحه مقررات سامانه نیکان

 

 

تایید شماره تلفن در سامانه نیکان

 

دریافت کد امنیتی در سامانه نیکان

 

ثبت نام در سامانه نیکان

برچسب ها: بانک ، بانک ملت ، نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: