کد خبر: ۳۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
در پی اقدام تجاوزکارانه یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا از مبدا یک پایگاه نظامی آمریکا در امارات، کاردار امارات عربی متحده امروز (شنبه) به وزارت خارجه احضار و اعتراض شدید ایران به وی ابلاغ شد.

به گزارش آوای نشاط، در پی اقدام تجاوزکارانه یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی به حریم فضایی ایران از مبدا یک پایگاه نظامی آمریکا در امارات، کاردار این کشور امروز (شنبه) از سوی وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان به وی ابلاغ شد.

در این دیدار، رئیس اداره خلیج فارس وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ارائه تسهیلات به نیروهایی بیگانه را برای هرگونه تعرض به قلمرو آبی، خاکی و فضایی ایران نمی‌پذیرد و کشورها نمی‌توانند در این‌گونه موارد از خود سلب مسئولیت‌ کنند.

بامداد پنج‌شنبه 30 خرداد ماه یک فروند پهپاد آمریکایی «گلوبال هاوک» پس از ورود به آسمان ایران هدف سامانه پدافندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت. بر اساس بیانیه سپاه پاسداران، این پهپاد پس از پرواز از جنوب خلیج فارس، «بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش کرده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد» و نهایتا درون فضای سرزمینی ایران هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: