کد خبر: ۳۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
رئیس‌جمهور گفت: امروز اساس جنگ بدخواهان با ما جنگ امید یا جنگ اراده‌ها است و آنها می‌خواهند به ملت ایران را از آینده توسعه کشور ناامید کنند.

به گزارش آوای نشاط، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در آئین افتتاح ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی(ره)، اظهار داشت: در این شرایط حساسی که بدخواهان می‌خواهند بگویند توسعه ایران متوقف شده و مردم نسبت به آینده کشور ناامید شده‌اند، ما هرروز شاهد تحرک تازه در اقتصاد و حرکت بزرگ اجتماعی در کشور عزیرمان ایران هستیم و خواهیم بود.

وی افزود: امروز اساس جنگ بدخواهان با ما جنگ امید یا جنگ اراده‌ها است و آنها می‌خواهند ملت ایران را از آینده توسعه کشور ناامید کنند. متقابلا ملت بزرگ ما می‌خواهد امید و سرزندگی خود را نشان دهد و دشمن را نسبت به اهداف شومش ناامید کند. در این راستا ما می‌بینیم که هم اقدامات آنها برای فشار افزایش یافته و هم عکس‌العمل نظام در برابر آن فشارها افزایش پیدا کرده است.

روحانی با بیان اینکه پایان این نبرد پیروزی ملت خواهد بود چون طرف مقابل ما ملت‌ها نیستند، گفت: ما با هیچ ملتی نمی‌جنگیم، طرف مقابل ما یک عده سیاستمدار کم تجربه هستند اما این طرف داستان، گروهی از مسئولان کشور ما نیستند بلکه تمام ملت ایران یکپارچه در این مبارزه حضور دارند. آنها هم دشمنی‌شان علیه فرد فرد ملت ایران است اما در این مبارزه موفق نخواهند بود.

وی با اشاره به کارشکنی دشمنان در مسیر خرید هواپیما گفت: امروز آمریکا برخلاف همه مقررات بین‌المللی در برابر ملت ما ایستادگی می‌کند باید از همه آنهایی که صنعت هواپیمایی ما را سلامت نگه داشتند، از خلبانان و همه آنهایی که در مسیر سلامت هوایی تلاش می‌کنند و همچنین از نیروهای امنیتی از نیروی انتظامی و سپاه پاسداران و وزارت راه شهرسازی تشکر کنیم که همه دست به دست هم دادند تا این مسیر را به خوبی ادامه دهیم.

رئیس‌جمهور اضافه کرد:‌ پیشرفت صنعت هواپیمایی به معنای واقعی مبارزه با آنهایی است که پیشرفت ایران را نمی‌خواهند. باید در برابر بدخواهان ایستادگی کنیم و مقامت کنیم. عمل ما در برابر آنها رونق اقتصادی است. همانطور که سال، سال رونق اقتصادی نامگذاری شده است. اینکه ما در سفرهای هوایی امکانات لازم را برای مردم فراهم کنیم عمل ما است. اگر گردشگری می‌خواهد شروع شود و مردم ما از جای جای کشورشان و یا از کشورهای دیگر بازدید کنند و سفر کنند بهترین و راحت‌ترین وسیله صنعت هوایی است.

روحانی گفت: ایران امروز تقابلی با آمریکا دارد که هیچکس نیست که از اقدام ایران تشکر نکرده باشد، ایران به عهد و امضایش وفادار بوده است،‌ به توافقات بین‌المللی وفادار بوده و آن کسی که روبروی ما ایستاده همه توافقات بین‌المللی را زیرپا گذاشته است و این نکته در طول 40 سال گذشته به وضوح امروز مشاهده نمی‌شد. در سال های قبل بهانه‌هایی را می‌آورد و اینگونه تبلیغ می‌کردند که ایران توافقات بین‌المللی را زیرپا گذاشته است و ایران می‌خواهد امنیت جهان را تهدید کند اما امروز درست نقطه مقابل است و همه دنیا آمریکا را به عنوان کشوری که تخلف و عهدشکنی کرده و بر خلاف مقررات انسانی عمل می‌کند می‌شناسند و به آن معترف هستند. این نقطه ارزشمند تاریخی برای ملت ایران است که در یک مقابله با یک ابرقدرت به گونه‌ای از نظر سیاسی و حقوقی و اقدام عملی حرکت کردیم که هیچکس ما را محکوم نمی‌کند و طرف مقابل را محکوم می‌کند. این یک موفقیت و پیروزی است.

وی با اظهار امیدواری از رشد اقتصادی تصریح کرد:‌ علائم می‌گوید که رشد اقتصادی ما تا پایان سال مثبت خواهد بود. دو ماهه اول سال این را می‌گوید. علی رغم مشکلات برای پروژه‌های عمرانی بودجه‌های لازم را در همین 3 ماهه اول پرداخت کردیم. وزارت راه و مسکن و شهرسازی قولی را که به مردم داده مبنی بر تحویل 400 هزار واحد مسکونی به مردم در طول دو سال آینده امیدوار کننده است و این یعنی حرکت خوب در زندگی مردم.

منبع: تسنیم
برچسب ها: حسن روحانی ، دشمن ، نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: