کد خبر: ۳۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
نماینده اصفهان در مجلس خبر داد؛
ناهید تاج‌الدین گفت: اشتغال به کار یک هزار بازنشسته مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان دهن کجی به نسل‌های جوان است.

به گزارش آوای نشاط، ناهید تاج‌الدین امروز(دوشنبه 27 خرداد) در جلسه علنی در نطق میان دستور با اشاره به وضعیت کارگران در کشو،T گفت: کارگران برابر 41 ماده قانون کار باید حداقل دستمزدشان بر مبنای نرخ تورم و هزینه‌های معیشت تامین شود اما رشد قیمت ها طی چند ماه گذشته، افزایش دستمزد آنها را خنثی کرده و هزینه ماهانه زندگی آنها 3 میلیون و 760 هزار تومان برآورد شده است.

وی افزود: همه افزایش 36 درصدی حقوق کارگران را تورم لجام گسیخته بلعیده و دیگر چیزی برای سبد خانوار آنها باقی نگذاشته است؛ همچنین مستمری‌بگیران و بازنشستگان بحران صندوق‌های بازنشستگی را با پوست و گوشت و خون و استخوان لمس می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: دولت با برداشت ناصواب از قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، مطالبات به روز شده 180 هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی را به 112 هزار میلیارد تومان تقلیل داده و عملاً در حق مستمری بگیران اجحاف می‌‌کند و قوانینی همچون همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرا نمی‌کند.

تاج‌الدین با اشاره به موضوع جوانان در کشور گفت: علیرغم آن که جوانان 40 درصد جمعیت ایران را تشکیل می‌دهد اما بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران 25.3 درصد آنها در سال 96 بیکار بودند و به رغم گذشت نزدیک به یک سال از تصویب قاطعانه قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مجلس، هنوز این قانون آنگونه که باید و شاید برای آنان اجرا نشده و سرعت و دقت و اجرای آن برخلاف انتظار نمایندگان ملت بوده است.

وی اضافه کرد: این در حالیست که بر نص صریح این قانون، بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب بر جوانگرایی و تحرک بین نسلی در انقلاب اسلامی تاکید کرده ولی متاسفانه باید بگوییم طبق برآوردهایی که تا پایان سال گذشته انجام شده، حدود یک‌هزار بازنشسته که شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌شود هنوز از مسئولیت خود کناره‌گیری نکردند و این نوع استخفاف قانون منع بکارگیری بازنشستگان و دهن کجی به نسل های جدید است.

عضو فراکسیون زنان مجلس همچنین درباره وضعیت زنان گفت: زنان 50 درصد جامعه هستند اما سهم ایشان در احراز پست های کلان مدیریتی کشور هنوز به 30 درصد تعیین‌شده در شورای عالی اداری نهاد ریاست جمهوری نرسیده است.

تاج‌الدین درباره وضعیت شهر اصفهان توضیح داد: خشکی زاینده رود و رکود صنعت گلوی اصفهان را گرفته و به سختی روزگار می‌گذراند؛ برچسب "برخوردار بودن" به اصفهان، دردهایش را چند برابر کرده و موجب بی‌مهری مسئولان قرار گرفته است زیرا این شهر بخش مهمی از بار توسعه کشور را به دوش می‌کشد اما تمام سهم آن از توسعه، توجهی مسئولان است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به وضعیت کشاورزان اصفهانی گفت: ضعف مدیریت آب در دو دهه گذشته کار را به استخوان کشاورزان اصفهانی رسانده و امروز آنها معیشت و منزلت خود را برباد رفته می‌بینند؛ نه حقابه دارند و نه خسارت خشکسالی به آنها پرداخت شده و همه آبرویشان با پول زحمت کشی است که از برداشت محصول عایدشان می‌شود و اگر نزولات آسمانی امسال نبود، معلوم نبود بر سر آنها چه می‌آمد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: