کد خبر: ۳۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷
سخنگوی دولت:
نخستین نشست خبری علی ربیعی به عنوان سخنگوی دولت برگزار شد.

به گزارش آوای نشاط، علی ربیعی در اولین نشست خبری خود به عنوان سخنگوی دولت، در پاسخ به پرسشی درباره احتمال برخی تغییرات در دولت و کنار رفتن زنگنه بیان کرد: هیچ تغییری در دستور کار دولت نیست. زنگنه همیشه فعال بوده است و از وزرای کلیدی دولت است. همیشه اسم زنگنه در استیضاح مطرح بوده است اما امیدوارم زنگنه نقش خود در دولت را ادامه دهد. نقش زنگنه در این دوره مهم است. نمایندگان هم باید کمک کنند.

 

وی با بیان اینکه در قالب طرح ملی مسکن ۴۰۰ هزار مسکن آماده می‌کنیم، افزود: ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر تکمیل و تحویل داده می‌شود، مسکن حمایتی و کارگری دنبال می‌شود. تسهیلات تا سقف ۸۰ درصد نیز می‌تواند به عرضه مسکن کمک کند.

 

ربیعی همچنین تصریح کرد: هیچ تصمیمی برای تغییر قیمت بنزین اتخاذ نشده است، اما کارت سوخت می‌تواند موجب تسهیل برای برنامه ریزی در مصرف شود.

وی درباره تفکیک وزارت صمت و ایجاد معاونت بازرگانی نیز گفت: منتظر تصمیم قطعی مجلس هستیم. نظام قیمت و توزیع به نظارت بیشتری نیاز دارد. در دوران تحریم نیاز داریم از زندگی دهک‌های پایین مراقبت کنیم و از سفره مردم مراقبت کنیم. دولت درخواست دارد که وزارت بازرگانی تشکیل شود.

ربیعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در جلسه هیأت دولت، رئیس جمهور از زنگنه انتقاد شدید کرده‌اند؟ گفت: تا جایی که در دولت بودم این مطلب را ندیده‌ام و چیزی هم نشنیده‌ام. رئیس جمهور به زنگنه اعتقاد دارد.

سخنگوی دولت همچنین در رابطه با پرداخت معوقات و پاداش فرهنگیان، گفت: دو هزار میلیارد تومان برای طرح رتبه بندی پیش بینی شده است. و قطعاً اجرا می‌شود. برنامه پرداخت معوقات در دستور کار قرار دارد. زمان دقیق را می‌پرسم ولی از شش ماه دوم طرح رتبه بندی اجرا می‌شود.

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: