کد خبر: ۳۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
در دیدار اعضای ارشد جنبش حماس با وزیر اطلاعات ایران درباره روابط دوجانبه و نیز مقابله با چالش‌های ناشی از تصمیمات آمریکا بحث و تبادل‌نظر شد.

به گزارش آوای نشاط، «صالح العاروری» نائب‌رئیس دفتر سیاسی حماس، «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی این جنبش، «اسامه حمدان» مسئول روابط خارجی حماس و «احمد عبدالهادی» نماینده حماس در لبنان با «سید محمود علوی» وزیر اطلاعات ایران دیدار کردند.

بر اساس گزارش وب‌سایت حماس، در این دیدار راه‌های مقابله با تهدیدات آمریکایی-صهیونیستی در منطقه بویژه در رابطه با مسأله فلسطین بررسی شد.

در ادامه این گزارش آمده: دو طرف درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن بحث و تبادل‌نظر و در ادامه تأکید کردند این دیدارها برای مقابله با چالش‌ها و خطرات ناشی از اصرار دولت آمریکا برای تحمیل معامله قرن ادامه پیدا کند؛ معامله قرنی که تمام فلسطینی‌ها و ملت‌های منطقه آن را رد کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، دو طرف تصریح کردند، این طرح در راستای خدمت به منافع صهیونیستی در منطقه و تثبیت اشغالگر در فلسطین اتخاذ شده است. «سیاست‌های آمریکا شکی برای کسی باقی نمی‌گذارد که سلسله تصمیم‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با معرفی قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی و انتقال سفارت آمریکا به قدس آغاز شد و تا اعطای پوشش کامل به طرح‌های شهرک‌سازی صهیونیستی در کرانه باختری و جولان ادامه پیدا کرد».

در این گزارش به مکان دیدار اشاره نشده است اما صالح العاروری در حال حاضر مقیم بیروت است.

معامله قرن، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.

در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

منبع: فارس
برچسب ها: حماس ، وزیر اطلاعات ، نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: