کد خبر: ۳۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸
ترامپ می داند اگر فضای حاکم بر سیاست خارجی کشورش ادامه پیدا کند، این موضوع به پاشنه آشیل وی در انتخابات ریاست جمهوری تبدیل می‌شود پس رمزگشایی از دیپلماسی التماسی ترامپ دشوار نیست! او در صدد خروج از دامی است که با خروج از برجام برای خود ایجاد کرده است.

به گزارش آوای نشاط، اگرچه دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا نظرسنجی‌های منابع و موسسات مستقل در این کشور که نشان از کاهش محبوبیت وی طی ماههای اخیر دارد را رد کرده است، اما نظرسنجی‌های داخلی اعضای کمپین انتخاباتی ترامپ نیز نشان می دهد که او وضعیت خوبی در نزد رای دهندگان آمریکایی ندارد!ً نظرسنجی داخلی کمپین انتخاباتی ترامپ که به تازگی از سوی ABC منتشر شده به خوبی نشان می دهد که وی در دور نهایی انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، در مقابل رقیب احتمالی خود یعنی جو بایدن بازنده خواهد بود.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که ترامپ در ایالتهای کلیدی و تعیین کننده از جو بایدن نامزد احتمالی دموکراتها در دور نهایی انتخابات ریاست جمهوری آینده عقب افتاده است. بر این اساس بایدن در ایالت پنسیلوانیا، ۵۵ درصد آرا را به خود اختصاص داده ، در حالی که ترامپ موفق به کسب تنها ۳۹ درصد آرا شده است. در ایالت فلوریدا نیز بایدن با اختلاف ۷ درصد از ترامپ پیشی گرفته است. در ایالت ویسکانسین( دیگر ایالت خاکستری و کلیدی آمریکا ) نیز بایدن موفق به کسب ۵۱ درصد آرا و ترامپ تنها ۴۱ درصد آراء را به خود اختصاص داده است

 

ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ توانسته بود با پیروزی در این سه ایالت حساس و کلیدی، بر هیلاری کلینتون رقیب دموکرات خود پیروز شود.

این نظرسنجی معنادار، در ماه مارس صورت گرفته و داده های آن اخیرا منتشر شده است. اعضای ارشد کمپین انتخاباتی ترامپ ضمن تایید این نظرسنجی مدعی شده اند که پس از ماه مارس، موقعیت ترامپ در نظرسنجی ها بهبود یافته است، حال آنکه نظرسنجی های جدیدی که از سوی دانشگاه کوئینیپیاک و دیگر موسسات آمریکایی صورت گرفته ، نشان دهنده عقب‌گرد بیشتر وی در آرای ایالتی است.

به عنوان مثال، ترامپ در نظرسنجی داخلی کمپین انتخاباتی خود در ایالت تگزاس ، با ۲ درصد اختلاف از بایدن پیش بوده است، حال آنکه در نظرسنجی اخیر کوئینیپیاک،با اختلاف ۴ درصد از بایدن عقب افتاده است. در این نظرسنجی، بایدن ۴۸ درصد و ترامپ ۴۴ درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.

 

نکته حائز اهمیت اینکه در اکثر نظرسنجی های صورت گرفته، شهروندان آمریکایی از وضعیت اقتصادی کشورشان در دوران ترامپ نسبتا راضی هستند. این در حالیست که میزان نارضایتی آنها از سیاست خارجی دولت ترامپ به نقطه اوج خود رسیده است. در چنین شرایطی ترامپ برای فرار از مخمصه ای که در حوزه سیاست خارجی آمریکا و به واسطه حضور افرادی مانند جان بولتون و مایک پمپئو ایجاد شده است، چاره ای جز تغییر وضعیت موجود ندارد.

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به خوبی می داند که اگر فضای حاکم بر سیاست خارجی کشورش ادامه پیدا کند، این موضوع به پاشنه آشیل وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ تبدیل خواهد شد. با توجه به این موارد، رمزگشایی از دیپلماسی التماسی ترامپ در مقابل ایران چندان دشوار نیست! رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در صدد خروج از دامی است که وی به دست خود و با خروج از برجام و تهدید و تحریم ملت ایران برای خود ایجاد کرده است.

منبع: فارس
برچسب ها: ترامپ ، ایران ، مذاکره ، نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: