کد خبر: ۳۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳
لیگ ملت‌های والیبال؛
تیم ملی والیبال در نخستین دیدار هفته سوم لیگ ملت ها در ست نخست تیم ملی کانادا را شکست داد.

به گزارش آوای نشاط، هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال در گروه ایران به میزبانی سالن غدیر ارومیه از امروز جمعه شروع به کار کرد. تیم ملی در این هفته با تیم‌های کانادا، لهستان و روسیه همگروه است و در نخستین بازی از ساعت ۱۸:۳۰ مقابل تیم کانادا صف آرایی کرد.

سعید معروف، محمد موسوی، پوریا فیاضی، امیر غفور، علی شفیعی و میلاد عبادی پور شش بازیکن شروع کننده ایگور کولاکوویچ برای آغاز بازی برابر کانادایی‌ها بودند.

* ست نخست؛ ایران ۲۵ - ۱۵ کانادا
امتیاز نخست در این ست برای کانادا ثبت شد اما شاگردان ایگور فرصت را به کانادایی‌ها ندادند و در ادامه با زدن سرویس‌های خوب موسوی و آبشارهای بی نقص شفیعی نخستین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۸ بر ۵ نزد سرمربی رفتند. تشویق هواداران تمرکز بازیکنان کانادا را تحت تأثیر و روحیه ملی پوشان را افزایش داد تا ایران تیم برتر حمله باشد. تیم ملی با ایجاد ۵ اختلاف امتیاز در بازی، هوگ، سرمربی کانادا را مجبور به گرفتن تایم استراحت کرد تا بتواند در امتیاز گیری ملی پوشان ایران وقفه ایجاد کند اما این توقف نیز چاره ساز نشد و شاگردان کولاکوویچ دومین تایم استراحت فنی را با ۵ اختلاف امتیاز و با نتیجه ۱۶ بر ۹ نزد سرمربی رفتند. در ادامه نیز کانادایی‌ها کاری از پیش نبردند و ایران این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۵ از آن خود کرد.

ست دوم؛ ایران ۲۶- ۲۴ کانادا
در ست دوم ایران امتیاز نخست را کسب کرد اما این کانادایی‌ها بودند که در امتیاز گیری پیش دستی کردند و با ایجاد ۳ اختلاف امتیاز ۴ بر یک پیش افتادند تا ایگور کولاکوویچ را مجبور به گرفتن تایم استراحت کنند. وقفه ایجاد شده در بازی تأثیر داشت و ملی پوشان اختلاف امتیاز را کم تا شاگردان هوگ نخستین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۸ بر ۶ به سود خود به پایان برسانند. ایران که تا اواسط ست دوم تیم برتر حمله و سرویس بود اسیر دفاع خوب کانادایی‌ها شد دومین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ مغلوب کانادا شد. در ادامه ملی پوشان با کسب دو امتیاز متوالی کار را به تساوی کشاندند، ایران که همچنان تیم برتر حمله بود ۱۹ بر ۱۸ از حریف پیش افتاد. در نهایت این ست با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ به سود ایران پایان یافت.

ست سوم؛ ایران ۲۵-۱۶ کانادا
کانادایی ها ست سوم را با کسب امتیاز نخست شروع کردند، بازی در این ست پایا پای پیش رفت و ایران در نهایت با امتیاز ۸ بر ۷ مغلوب به استقبال نخستین تایم استراحت فنی اول رفت. ملی پوشان که در حمله و سرویس تیم برتر زمین بودند در ست سوم در دفاع نیز موفق شدند آمار دفاع را نیز از آن خود کنند تا در سرویس، حمله و دفاع تیم برتر زمین باشند. تیم ملی با سرویس های خوب امیر غفور در ادامه ۱۳ بر ۱۰ از کانادایی ها سبقت گرفت تا هوگ مجبور به گرفتن تایم استراحت کند اما باز هم این وقفه در روند امتیاز اوری ایران بی تاثیر بود و پوریا فیاضی، ستاره تیم ملی با زدن یک سرویس بی نقص ایران را همچنان با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ تیم برتر زمین نگاه داشت و دومین تایم استراحت فنی به سود ایران همراه بود. رون امتیاز آوری ایران با اجرای نمایش عالی تک تک بازیکنان ادامه داشت و در نهایت این ست نیز با پیروزی ۲۵ بر ۱۶ ایران به اتمام رسید.

تیم ملی والیبال ایران سال گذشته در رقابت های لیگ ملت ها در هفته دوم نتیجه را به کانادا واگذار کرد و امروز با شکست این تیم انتقام گرفت. شاگردان ایگور کولاکوویچ با کسب این پیروزی به طور موقت در صدر جدول قرار گرفتند.

 ایران، ایتالیا، چین، آلمان، برزیل، آرژانتین، ژاپن، کانادا، لهستان، روسیه، پرتغال، استرالیا، فرانسه، صربستان، بلغارستان و آمریکا ۱۶ تیم حاضر در رقابت‌ها هستند که پس از پایان دور مقدماتی مسابقات، پنج تیم برتر به همراه تیم آمریکا میزبان مرحله نهایی رقابت‌ها از ۱۹ تا ۲۳ تیرماه برای تکلیف قهرمان جدال خواهند داشت.

تیم‌های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن ۱۲ تیم اصلی وثابت در لیگ ملت‌های والیبال خواهند بود که برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت‌های والیبال حضور خواهند داشت. تیم ملی والیبال ایران در سال ۲۰۱۹ هفتمین حضور خود در لیگ جهانی والیبال را که با نام لیگ ملت‌های والیبال برگزار می‌شود، در حالی تجربه می‌کند که هدایت تیم ایران را ایگور کولاکوویچ برای سومین سال متوالی در این رقابت‌ها بر عهده دارد.

ملی پوشان ایران در شش دوره گذشته این رقابت‌ها با خولیو ولاسکو (۲۰۱۳)، اسلوبودان کواچ (۲۰۱۴ و ۲۰۱۵)، رائوللوزانو (۲۰۱۶) و کولاکوویچ (۲۰۱۸و ۲۰۱۷) به میدان رفتند.

بهترین عنوان ایران در این مسابقات با حضور کواچ در سال ۲۰۱۴ بود که ملی پوشان موفق شدند مقام چهارم مسابقات را کسب کنند. سال گذشته نیز تیم ملی با هدایت ایگور در جایگاه دهمی قرار گرفت.

تیم‌های والیبال برزیل (با ۹ مدال طلا، ۷ نقره، ۴ برنز)، ایتالیا (با ۸ مدال طلا، ۳ نقره، ۴ برنز) و تیم روسیه (با ۳ مدال طلا، ۵ نقره، ۷ برنز) به ترتیب پرافتخار ترین تیم‌های لیگ جهانی هستند.

منبع: مهر
برچسب ها: والیبال ، ایران ، کانادا ، نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: