کد خبر: ۳۴۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
نماینده مردم محلات از اینکه وزارت خارجه ایران سفیر انگلیس در تهران به دلیل افطاری ماه رمضان،، پارتی شبانه دیپلمات‌ها و سرو مشروب و جشن ملکه احضار نکرده است انتقاد کرد و گفت: بارها به دلیل افشاگری و رفتارهای روباه صفت انگلیسی‌ها تهدید شده‌ام.

به گزارش آوای نشاط، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی درباره ایمیل سفارت انگلیس در تهران به شرکت‌های ایرانی برای مشارکت در جشن تولد ملکه گفت: متن ایمیلی که از طرف وزارتخارجه انگلستان برای برخی از متنفذین و تجار ایرانی ارسال شده بود را مطالعه و با دقت در این خصوص جستجو کردم.

وی افزود: متاسفانه سفارت انگلیس در تهران و بر خلاف رویه دیپلماتیک و با دخالت آشکار در امور داخلی کشورمان از شرکت‌های ایرانی که توسط غربی‌ها تحریم شده‌اند خواسته بودند که در مراسم جشن تولد ملکه انگلیس بخشی از هزینه‌ها را تقبل کنند که این یعنی سیاست روباه پیر همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: با جابری انصاری معاون پارلمانی وزارت خانه درباره جشن ملکه انگلیس و دخالت لندن در امور داخلی تهران صحبت کردم و قرار شد وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدامی در شأن انجام دهند.

سلیمی گفت: وزارتخارجه باید سفیر انگلیس در تهران را احضار کرده و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران را به وی ابلاغ کنند ضمن اینکه رفتار توهین آمیز و تحقیرکننده سفارت انگلیس در تهران با به سفیر گوشزد کرده و تعهد عدم تکرار از وی بگیرند.

وی با بیان اینکه رفتارهای انگلیس در ادامه افکار روباه صفتی آنهاست اظهار داشت: باید مراقب اینگونه اقدامات بوده و مسئولان و مدیران و وزارتخانه‌های مربوط باید مراقبت لازم را انجام داده و دائماً مسائل را رصد کنند.

نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: از روزی که جریان افطاری سفارت انگلیس که بسیاری از مدیران و معاونین وزارتخانه‌ها و تعداد زیادی از مسئولان شرکت‌های خصوصی در آن حضور داشتند افشاگری کردم با موجی از توهین و تخریب مواجه شده و حتی تهدید شدم.

سلیمی افزود: به نظر می‌رسد اذناب انگلیسی‌ها در ایران و گماشته‌های با مزد یا بی‌مزد آنها علیه برملاکنندگان ماهیت اقدامات لندن علیه تهران به صف شده و برنامه تخریب منتقدین برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: روش انگلیس‌ها دروغ و توهین و اتهام و تخریب مخالفین آنهاست. ضمن اینکه سربازان بریتانیای حیله‌گر شبیه به اربابان آمریکایی آنها هستند.

نماینده مردم محلات در مجلس اظهار داشت: روش قدیمی اختلاف بینداز و ‌حکومت کن انگلیسی‌ها به روز شده و یارگیری از جبهه خودی، مسلک تراشی (چون مسلک وهابیت )، ترویج اباحی‌گری (چه سیاسی و چه اخلاقی یا ‌اعتقادی ) خنثی سازی حمیت‌، نگاه منفی به سرمایه‌های درونی ‌و بومی و .... بخشی از جمله ترفندهای فعلی آنان است.

وی افزود: انگلیسی‌ها و بویژه سفارت این کشور در تهران آیا تصور می‌کنند با اتخاذ روش‌های غیر اخلاقی مانند حضور دیپلمات‌هایش در پارتی‌های مختلط و مشروب خوری و همچنین جشن تولد ملکه می‌تواند منجر به نفوذ در کشورمان شود؟ در حالی که قطعاً سربازان روباه پیر آب در هاون می‌کوبند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: