کد خبر: ۳۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
نتایج یک بررسی نشان داد ۷۸ درصد مردم آمریکا ماهانه زندگی می کنند یعنی اگر حقوق یک ماه آنها پرداخت نشود، پول کافی برای تامین نیازهای اولیه خود ندارند.

به گزارش آوای نشاط به نقل از یاهو فاینانس، با افزایش بدهی آمریکایی ها، توانایی آنها برای بازنشستگی راحت بیش از پیش مورد تردید قرار می گیرد.

کریس هوگان، متخصص مالی گفت: «مردم متوجه این فشار نمی شوند. تحقیقات ما نشان داده ۷۸ درصد مردم ماهانه زندگی می کنند یعنی اگر حقوق یک ماه آنها پرداخت نشود، پول کافی برای تامین نیازهای اولیه خود ندارند. بنابراین باید مراقب باشیم و مردم هم باید جدی تر باشند».

هوگان اضافه کرد فکر نمی کند مردم متوجه باشند اهمیت پس انداز کردن چقدر است، چون اگر پس‌انداز نداشته باشیم پولی نداریم که بعداً خرج کنیم.

طبق آخرین نظرسنجی صورت گرفته، ۴۱ درصد آمریکایی‌ها هیچ پولی برای بازنشستگی خود کنار نگذاشته اند. دلیل آن هم بالا بودن هزینه های روزانه ی آنهاست.

مانع دیگر برای پس انداز درست، بدهی است. حدود ۷۹ درصد کسانی که در نظرسنجی شرکت کرده بودند بدهی داشتند: ۴۶ درصد بدهی کارت اعتباری دارند، ۴۱ درصد وام مسکن دارند و ۲۸ درصد وام خودرو

هوگان گفت: «من خودم داخل این دام افتادم.چند سال طول کشید از آن بیرون بیایم. من می‌خواهم دانشجویان را تشویق کنم در این دام نیفتند.بدهی کارت اعتباری چیزی است که اگر گرفتارش شوید، ۱۲ تا ۱۵ سال طول می‌کشد از آن بیرون بیایید. من می خواهم مردم اعتبار را بفهمند»

طبق گزارش های قبلی یاهو فاینانس، ۲۵ درصد آمریکایی‌ها از آنها نظرسنجی شد، انتظار داشتند در بدهی بمیرند. به علاوه ۴۱ درصد نمی دانند کی بدهی آنها تمام می شود و ۶۵ درصد بزرگسالان مقروض نمی دانند اصلاً این بدهی تمام می‌شود؟

هوگان گفت: «هر نوع بدهی یک تهدید برای آینده است. هر زمانی که پول یک نفر دیگر را می گیریم، گرفتارجریمه ای به نام سود می شویم. باید به جوانان آموزش داد پول چگونه عمل میکند. آموزش برای جلوگیری از افتادن در این دام ضروری است».

وام مسکن اخیراً به ۱۳.۶۷ تریلیون دلار رسیده که ۹۹۳ میلیارد دلار بیشتر از اوج ۱۲.۶۸ تریلیون دلار ۲۰۰۸ است. بهترین راه برای جلوگیری از بدهی، برنامه ریزی دخل و خرج است که هوگان آن را یک مهارت ضروری برای زندگی می‌داند.

وی گفت: «برنامه ریزی به ما کمک می کند کنترل بیشتری روی پول خود داشته باشیم. اگر بودجه بندی و برنامه ریزی نکنیم در آخر نمی‌دانیم پول ما کجا رفته است. پول از دستمان می رود و ما نمی فهمیم چه اتفاقی افتاده است».

منبع: تسنیم
برچسب ها: حقوق ، مردم آمریکا ، نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: