کد خبر: ۳۳۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
به دنبال سوءاستفاده یک تروجان بانکی به نام تریادا از برخی گوشی های اندرویدی، گوگل به مقابله با مشکل یادشده در سال ۲۰۱۷ پرداخت و حالا اطلاعات تازه ای را در این زمینه منتشر کرده است.

به گزارش آوای نشاط به نقل از فوربس، اولین بار در سال ۲۰۱۶ مؤسسه امنیتی روسی کاسپراسکای از شناسایی پیشرفته‌ترین تروجان تلفن همراه به نام تریادا خبر داد.

بررسی‌های کاسپراسکای نشان می‌داد که این تروجان سارق با نفوذ به حافظه‌های رم و دستکاری تنظیمات آن برخی فایل‌های سیستمی را با فایل‌های آلوده و مخرب جایگزین کرده و برای سرقت اطلاعات اقدام می‌کرد.

تحقیقات مؤسسه امنیتی دیگری به نام دکتر واتسون در تابستان سال ۲۰۱۷ از افزایش توان تخریبی تریادا و نفوذ آن به طیف گسترده‌ای از گوشی‌های اندرویدی و ایجاد backdoor بر روی برنامه‌های مختلف برای سرقت اطلاعات بانکی خبر می‌داد.

تا به امروز مشخص نبود که آیا گوگل برای مقابله با این تروجان هیچ گونه اقدامی به عمل آورده یا خیر تا آنکه روز گذشته لوکاس سیویرسکی از اعضای گروه امنیت آن دروید و حریم شخصی گوگل از تلاش‌های این شرکت در یک سال گذشته برای مقابله با تریادا پرده برداشت.

گوگل همچنین فهرستی از ۴۲ گوشی هوشمند عمدتاً ارزان قیمت چینی را منتشر کرده که بیش از سایر گوشی‌ها به تریادا آلوده شده‌اند. این شرکت می‌گوید از طریق همکاری با شرکت‌های سازنده گوشی‌های مذکور تهدید یادشده به طور کامل برطرف شده است.

منبع: مهر
برچسب ها: گوگل ، اندروید ، جاسوسی ، نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: