کد خبر: ۳۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
پرسپولیس و استقلال به عنوان دو باشگاه بزرگ و تاثیرگذار در فوتبال ایران به جز دفتر محل کار و ورزشگاه، دارایی عمده دیگری ندارند که سند آنها هم به نام خودشان ثبت نشده است.

به گزارش آوای نشاط، انجام برخی اقدامات در رابطه با واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال خیلی از واقعیت‌ها پیرامون این دو باشگاه را عیان می‌کند و از جمله وضعیت آنها نسبت به دارایی‌هایی که در اختیار دارند.

به طور طبیعی مشخص شدن وضعیت دارایی‌های سرخابی‌های پایتخت یکی از اقداماتی بود که باید برای تعیین وضعیت دقیق آنها در مسیر خصوصی سازی انجام می‌شد؛ انجام آن هم جزو حدود و اختیارات تعیین شده برای وزارت ورزش بود که به سرانجام هم رسیده آنهم با این نتیجه کلی که «سند دارایی‌های پرسپولیس و استقلال به نام خودشان ثبت نشده است»

البته که باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال با وجود محبوبیت و تأثیرگذاری بالایی که در فوتبال کشور دارند، از دارایی عمده زیادی برخوردار نیستند. طوریکه دفتر محل استقرار مدیریت و دیگر عوامل دو باشگاه در کنار ورزشگاه‌هایی که سه سال پیش در اختیارشان گذاشته شد، عمده دارایی قابل توجه و استناد آنها به حساب بیاید آنهم بدون سندِ به نام.

افشین داوری مدیرکل امور باشگاه‌های وزارت ورزش این خبر را تأیید کرد. وی گفت: دارایی‌های دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مشخص و واضح است. موضوع پنهانی از این حیث وجود ندارد فقط اینکه سند دارایی‌های موجود به نام خودِ سرخابی‌ها نیست.

وی تاکید کرد: قاعدتاً ممکن است هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال دارایی هایِ خرد زیادی داشته باشند مانند خودرو اما دارایی عمده هر یک از آنها همان دفتر محل کارشان و ورزشگاه‌هایی که در اختیار دارند، به حساب می‌آید.

«این موضوع و اینکه دارایی‌های پرسپولیس و استقلال به نام آنها ثبت سند نشده است در روند واگذاری خللی وارد نمی‌کند؟»، مدیرکل امور باشگاه‌های وزارت ورزش در پاسخ به این پرسش گفت: سازمان خصوصی سازی قوانین و تبصره‌هایی در این زمینه دارد. بر این اساس بعد از اینکه برند دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در جریان واگذاری، در اختیار متقاضی آنها قرار گرفت، تدابیری اندیشیده خواهد شد تا اینگونه دارایی‌های باشگاه‌های نیز در اختیار او (خریدار برند) قرار بگیرد.

داوری همچنین در مورد اینکه «چرا تاکنون سند دارایی‌های پرسپولیس و استقلال به نام خودشان ثبت نشده است؟»، گفت: این موضوع مربوط به گذشته دو باشگاه می‌شود. به طور مثال در مورد ورزشگاه‌های شهید کاظمی و امام رضا (ع) که به ترتیب متعلق به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است، ظاهراً ابتدا باید انتقال سند به دولت انجام شود تا زمینه ثبت آن به نام دو باشگاه فراهم شود. اینها پروسه‌هایی است که به وقتش باید طی شود.

سند دو ورزشگاه شهید کاظمی و امام رضا (ع) درحالی به نام پرسپولیس و استقلال ثبت نشده که این دو ورزشگاه با سروصدای زیاد از طرف شهرداری تهران و شورای شهر در اختیار این دو باشگاه قرار گرفتند.

دی ماه سال ۹۴ در نشستی که با حضور اعضای هیأت مدیره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در محل دفتر معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش برگزار شد و بر اساس قرعه کشی انجام شده، ورزشگاه شهید کاظمی در اختیار پرسپولیس قرارگرفت و ورزشگاه امام رضا (ع) هم از آنِ استقلال شد در حالیکه پیش از آن دو باشگاه بر سر در اختیار داشتن ورزشگاه شهید کاظمی که از چمن طبیعی برخوردار بود، چالش زیادی داشتند.

بعد از تعیین وضعیت سرخابی‌ها برای در اختیار داشتن ورزشگاه‌های مناطق ۱۸ و ۱۹ تهران هم قرار بود نشستی در سازمان ورزش شهرداری تهران برگزار شود تا در مورد نحوه واگذاری و بهره برداری تصمیم گیری لازم به عمل آید اما ظاهراً در این نشست و جلسات قبل و بعد از آن هر صحبتی مطرح شده غیر از انتقال سند.

دیگر اینکه ساختمان های محل استقرار عوامل مدیریتی پرسپولیس و استقلال در سعادت آباد و میدان پیروزان هم از سال ۸۴ در اختیار این دو باشگاه است. این ساختمان ها از طرف محمد دادگان رئیس وقت فدراسیون فوتبال به عنوان دفتر محل کار در اختیار مدیران پرسپولیس و استقلال گرفت و تا امروز تمام اقدامات مدیریتی دو باشگاه در این ساختمان ها انجام شده است در حالیکه فاقد سند به نام هستند.

منبع: مهر
برچسب ها: پرسپولیس ، استقلال ، نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: