کد خبر: ۳۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
رئیس جمهور چین بر این باور است که توافق هسته‌ای ایران باید به طور کامل اجرا و محترم شمرده شود.

به گزارش آوای نشاط به نقل از رویترز، شی جین پینگ رئیس جمهور چین در آستانه سفر به روسیه در مصاحبه با رسانه های روسی تاکید کرد: افزایش تنش ها در خاورمیانه که به دلیل فشارهای آمریکا بر ایران است، نگران کننده شده است و همه طرف ها باید از خود خویشتنداری نشان دهند.

تنش ها بین تهران و واشنگتن یک سال پس از اقدام ایالات متحده در خروج از برجام و اعمال تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی، تشدید شده است.

رئیس جمهور چین افزود: به خاطر فشارهای واشنگتن بر تهران و تحریم های یکجانبه، تنش ها در خاورمیانه همچنان رو به افزایش است. تحولات اوضاع نگران کننده است.

وی اظهار داشت: توافق هسته ای ایران باید به طور کامل اجرا و محترم شمرده شود. چرا که این توافق برای صلح و ثبات در خاورمیانه و جلوگیری از اشاعه تسلیحات اهمیت زیادی دارد. چین و روسیه دیدگاه ها و مواضع مشترکی درباره مساله هسته ای ایران دارند و هر دو کشور امیدوارند که همه طرف ها، رفتار منطقی داشته و خویشتنداری خود را حفظ کنند و از طریق گفتگو و رایزنی تنش های فعلی را کاهش دهند.

رئیس جمهور چین در ادامه اشاره ای به تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران نکرد ولی گفت: چین قاطعانه به حمایت و حفاظت از منافع مشروع و قانونی خود ادامه خواهد داد.

وی درباره بحران ونزوئلا نیز گفت: چین با جامعه بین المللی همکاری خواهد کرد تا نقش سازنده ای در ونزوئلا داشته باشد و به این کشور برای بازگشت به شرایط عادی در زمان هر چه سریعتر کمک کند.

رئیس جمهور چین اظهار داشت: پکن مخالفت هرگونه دخالت خارجی، تحریم های یکجانبه و استفاده از زور یا سایر تهدیدات در قبال ونزوئلا است.

منبع: تسنیم
برچسب ها: چین ، برجام ، نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: