کد خبر: ۳۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان از تفاوت نتایج اولیه تحقیقات مقدماتی پرونده پورشه با آنچه در فضای مجازی منتشر شده خبر داد.

به گزارش آوای نشاط، علی اصفهانی با اشاره به طرح برخورد با هنجارشکنان خیابانی اظهار داشت: اخیراً در یک حادثه این‌چنینی آقای جوان حدوداً 23ساله راننده خودروی پورشه با اطلاع از اجرای طرح برخورد با هنجارشکنان خیابانی در محل مشغول دور دور و تاب خوردن بوده و پس از اخطار پلیس مبنی بر ایست اقدام به فرار کرده است.

 

وی افزود: جوان خاطی با سرعت و پس از عبور از مانع سرعت‌گاه کنترل رانندگی را از دست داده، با انحراف خودرو در حاشیه خیابان با چند خودرو پارک‌شده برخورد کرد و این حادثه اتفاق افتاد.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه این حادثه به‌علت کورس خودرویی نبوده گفت: برخی اظهار نظرهای غیرکارشناسی پیرامون این قضیه انجام شده که بعضی از آنها تحت تأثیر جوسازی‌ها و اخبار خلاف واقع منتشره در فضای مجازی قرار گرفته است.

 

وی تصریح کرد: هرچند اقدام به تحلیل و یا اظهارنظر در فضای مجازی تأثیری در سیر رسیدگی قضایی پرونده ندارد، اما منجر به تأثیر منفی افکار عمومی می‌شود که به هیچ وجه درست نیست.

 

اصفهانی ادامه داد: در حال حاضر متهم این پرونده به‌اتهام قتل غیرعمدی ناشی از بی‌احتیاطی در رانندگی، فرار، نداشتن گواهینامه و تخطی از سرعت مقرر با قرار قانونی بازداشت و روانه زندان شده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به ممنوع‌الخروج شدن جوان خاطی اظهار داشت: تحقیقات تکمیلی پیرامون این قضیه در حال انجام است و با تکمیل تحقیقات و صدور قرار نهایی اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

 

وی افزود: در مورد برخورد قضایی با افرادی که با این گونه حرکات غیرمتعارف باعث اخلال در نظم و آسایش عمومی و ایجاد مزاحمت برای مردم می‌شوند بر اساس ماده 618 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1375 که اشاره دارد مجازات کسی ‌که «با هیاهو و جنجال یا حرکات غیرمتعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی شود یا مردم را از کسب‌وکار بازدارد» سه ماه تا یک سال حبس و تا 74 ضربه شلاق است، کسانی که این گونه حرکات غیرمتعارف با اتومبیل را در معابر عمومی انجام دهند یکی از مصادیق این ماده قانونی خواهند بود و مجازات یادشده برای آنها قابل اعمال است.

منبع: تسنیم
برچسب ها: تصادف ، پورشه ، نشاط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: